Ο κλάδος των αερομεταφορών αποτελεί μέρος του ευρύτερου κλάδου της αεροπορικής βιομηχανίας και είναι στενά συνδεδεμένος με τον κλάδο του τουρισμού. Tα τελευταία χρόνια το σύνολο της αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, ενώ ανοδικά κινείται επίσης η αγορά των ελληνικών αερομεταφορών και των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών. Τα παραπάνω επισημαίνονται στην τελευταία Κλαδική Μελέτη που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group AE.
Το 2015 το σύνολο της αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ξεπέρασε τις 430.000 πτήσεις, ενώ περισσότεροι από 49 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στο σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων από ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρείες, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2014.
Στις παρούσες συνθήκες όπου οι αεροπορικές μεταφορές είναι πλήρως απελευθερωμένες, 21 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες κατέχουν τη σχετική άδεια πτητικής εκμετάλλευσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ πάνω από 20 είναι οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών οι οποίες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα διάφορα ελληνικά αεροδρόμια.
Η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group σχολιάζει σχετικά με τις εξελίξεις του κλάδου: Το μέγεθος αγοράς των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών παρουσιάζει διαχρονική αύξηση την τελευταία τριετία (2013-2015) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 9%. Στα ίδια περίπου επίπεδα κυμάνθηκε και ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανόδου της αγοράς των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών την ίδια περίοδο. Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ξένων τουριστών έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική αεροπορική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις υποδομές κυρίως των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία.
Η περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η μείωση των φόρων των ελληνικών αεροδρομίων καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών με διεθνείς αερομεταφορείς, αποτελούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ ως απειλές μπορούν να εκληφθούν οι διεθνείς οικονομικές και γεωπολιτικές επιρροές στην κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ο παράγων «τρομοκρατία» καθώς και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.