Την ανοδική πορεία της συνεχίζει για άλλη μία χρονιά η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, όπως δείχνουν -μέχρι στιγμής- οι τελευταίες μετρήσεις της NielsenIQ (YTD στοιχεία μέχρι 30 Μαρτίου). Στο πρώτο φετινό τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν 6,7% σε αξία, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις των επιχειρήσεων που αποτυπώθηκαν στην πρόσφατη c-suite έρευνα της NielsenIQ
Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτής της έρευνας, κορυφαία στελέχη της αγοράς των επιχειρήσεων του κλάδου εκτιμούν πώς ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνεται και το 2025 με πιο μετριοπαθή ρυθμό, λόγω και της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού.
Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους, η πρόβλεψη για το 2025 είναι ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητοι.
Αυτές οι εκτιμήσεις είναι πιο αισιόδοξες συγκριτικά με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας το 2024.
Στην ερώτηση ποιες θεωρούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτήν τη στιγμή για τον κλάδο, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, η κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς βρίσκεται στην κορυφή σε ποσοστό 56% και 68%, αντίστοιχα. Ακολουθεί η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ως δεύτερος μεγαλύτερος κίνδυνος, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου, με αντίστοιχα ποσοστά στο 56% και 53%.
Όσον αφορά, ειδικότερα, στον νέο κώδικα δεοντολογίας, αυτός φαίνεται να έχει δημιουργήσει ανάμεικτες αντιδράσεις: Οι λιανέμποροι εμφανίζονται πιο θετικοί και εξοικειωμένοι με αυτόν, καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία τους τον θεωρούν άκρως κατανοητό και εύκολα εφαρμόσιμο, ενώ οι προμηθευτές είναι πιο διστακτικοί και λιγότερο αισιόδοξοι όσον αφορά στην υιοθέτησή του, καθώς ένας στους δύο δηλώνει πώς δεν είναι ξεκάθαροι οι κανόνες εφαρμογής του. Σε κάθε περίπτωση, αλλαγές αναμένονται και από τις δύο πλευρές όσον αφορά στον σχεδιασμό των προωθητικών ενεργειών, καθώς αναμένεται, κυρίως, περιορισμός της συχνότητας αυτών, εφαρμογή EDLP στρατηγικών, καθώς και στοχευμένος σχεδιασμός αυτών σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι λιανέμποροι όσο και οι κατασκευαστές δεν αναγνωρίζουν κάποια ξεκάθαρα οφέλη του κώδικα για τους Έλληνες καταναλωτές ή για τις μεταξύ τους διαπραγματευτικές συζητήσεις, η πλειονότητα των καταναλωτών πιστεύει πως θα επηρεαστούν θετικά, σε ποσοστό 59%, ενώ επτά στους δέκα θεωρούν ότι η επιβολή των ρυθμίσεων του κώδικα θα διευκολύνει τη διαδικασία σύγκρισης των τιμών παρόμοιων προϊόντων.