Διεθνή

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν νέα υβριδικά συστήματα ώστε να μείωσουν τους ρύπους


H βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη διανύει περίοδο ταχύρρυθμης ανάπτυξης, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 45% το πρώτο τρίμηνο του 2025, χάρη στους στόχους μείωσης εκπομπών ρύπων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ηπείρου επιταχύνουν την παραγωγή και προώθηση προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, με τιμές που ξεκινούν από τα 25.000 ευρώ, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών των στόλων τους και να αποφύγουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Μέσα σε αυτή τη μεταβατική περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία, μία ανανεωμένη υβριδική τεχνολογία επανέρχεται στο προσκήνιο. Πρόκειται για ένα σύστημα που συνδυάζει μια μικρή ή μεσαίου μεγέθους μπαταρία με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την επαναφόρτισή της όταν εξαντληθεί. Η κίνηση του οχήματος γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρικά, προσφέροντας εκτεταμένη αυτονομία και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Η τεχνολογία αυτή, αν και θυμίζει τα plug-in υβριδικά, διαφοροποιείται λειτουργικά και δεν είναι νέα: είχε κάνει την εμφάνισή της ήδη από τη δεκαετία του 2010, χωρίς ωστόσο να επικρατήσει, καθώς η βελτίωση των μπαταριών και η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης την περιθωριοποίησαν.

Ωστόσο, στην Κίνα, η συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο το 2024, με πωλήσεις που άγγιξαν τις 1,2 εκατομμύρια μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 79% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η τεχνολογία αυτή αναδεικνύεται σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της αγοράς αυτοκινήτου παγκοσμίως.

Παρά την επιτυχία της στην Κίνα, η αποδοχή της στην Ευρώπη παραμένει περιορισμένη. Εταιρείες όπως η Volkswagen εκφράζουν ανοιχτά την επιφύλαξή τους, θεωρώντας πως η τεχνολογία δεν ταιριάζει στις ανάγκες και τις υποδομές της ευρωπαϊκής αγοράς.

Ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε 20 κορυφαία κινεζικά SUV που χρησιμοποιούν το νέο υβριδικό σύστημα δείχνει ότι η κατανάλωση, μετά την εξάντληση της μπαταρίας, ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 6,4 λίτρα/100 χλμ — χαμηλότερη από αυτή των συμβατικών SUV. Παράλληλα, τα plug-in υβριδικά, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, παρουσιάζουν πραγματικές εκπομπές CO₂ έως και 3,6 φορές υψηλότερες από τα επίσημα αποτελέσματα των δοκιμών.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις