Media

Netflix: "Σε τεντωμένο σχοινί" μεταξύ επενδυτών και δημιουργών για το AI


Θα μπορέσει να διατηρήσει αυτή τη λεπτή ισορροπία ή σύντομα θα χρειαστεί να διαλέξει στρατόπεδο;

Μία λεπτή ισορροπία πασχίζει να διατηρήσει το Netflix, η πλατφόρμα που άλλαξε τους κανόνες της show-biz: από τη μία, οι επενδυτές ζητούν να αξιοποιήσει στο έπακρο τη δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης. Από την άλλη, οι δημιουργοί που τροφοδοτούν την πλατφόρμα με περιεχόμενο, την κατηγορούν πως... παίζει με τη φωτιά.

Η συζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη έχει χωρίσει το Χόλιγουντ στα δύο και το Netflix βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της σύγκρουσης.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης τηλεδιάσκεψης με αναλυτές της Wall Street, ο συν-διευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos δήλωσε ότι η εταιρεία είναι "ενθουσιασμένη που μπορεί να αξιοποιήσει τις νέες τεχνικές δυνατότητες, καθώς γίνονται διαθέσιμες", τονίζοντας πως η ΤΝ μπορεί να συμβάλει όχι μόνο στη διαφήμιση και στα προϊόντα, αλλά και στην παραγωγή περιεχομένου.

Σε επιστολή προς τους επενδυτές το Netflix ανέφερε πως "ενδυναμώνει τους δημιουργούς με εργαλεία γενετικής ΤΝ, για να επιτύχουν το όραμά τους και να προσφέρουν πιο εντυπωσιακούς τίτλους στους συνδρομητές". Η εταιρεία μάλιστα επικαλέστηκε τη χρήση της τεχνολογίας για την "αναζωογόνηση" χαρακτήρων στην πρόσφατη ταινία Happy Gilmore 2 με τον Adam Sandler.

Ωστόσο, ο Sarandos φρόντισε να μετριάσει τις δηλώσεις του: "Δεν κυνηγάμε τη νεωτερικότητα για τη νεωτερικότητα. Χρειάζεται σπουδαίος καλλιτέχνης για να δημιουργήσει κάτι σπουδαίο" τόνισε.

Το δίλημμα του Χόλιγουντ

Η στάση του Χόλιγουντ απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη είναι σαφής: αντίθεση. Πολλοί εκπρόσωποι ταλέντων -όπως της WME- κατηγορούν τις εταιρείες τεχνολογίας ότι "έκαψαν τις γέφυρες" με τον κλάδο, υπονομεύοντας τα δικαιώματα των καλλιτεχνών.

Το Netflix, όμως, βρίσκεται σε μια πιο λεπτή θέση: είναι μια εταιρεία τεχνολογίας, που στηρίζεται στη συνεργασία με τους ίδιους αυτούς δημιουργούς. Από τη μία θέλει να δείξει "φιλική προς την καινοτομία" για να ικανοποιήσει τους επενδυτές και από την άλλη δεν μπορεί να αποξενώσει κορυφαίους σκηνοθέτες και παραγωγούς που αντιδρούν έντονα στην ΤΝ.

Ένας από αυτούς είναι ο Guillermo del Toro, δημιουργός του Frankenstein, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει την ανεξέλεγκτη πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης "απειλή για την ψυχή της τέχνης". Ο παραγωγός του, J. Miles Dale, δήλωσε πως ο σκηνοθέτης "δεν είναι εναντίον της τεχνολογίας, αλλά είναι εναντίον της απώλειας της ανθρώπινης δημιουργικότητας - είναι θέμα ψυχής".

"Αν κάποιος μου πρότεινε να χρησιμοποιήσουμε ΤΝ από το ξεκίνημα της δημιουργικής διαδικασίας, θα ήταν σαν να φτύνεις τον Θεό", είπε ο Dale.

Ανάμεσα στην καινοτομία και την αυθεντικότητα

Το Netflix προσπαθεί να αποφύγει τη σύγκρουση, υποστηρίζοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί κυρίως από δημιουργούς περιεχομένου UGC (user-generated content) και όχι από τους μεγάλους κινηματογραφικούς καλλιτέχνες της πλατφόρμας.

Όμως ακόμη και αυτή η θέση είναι αμφιλεγόμενη: η εταιρεία επενδύει ταυτόχρονα στη συνεργασία με influencers και δημιουργούς περιεχομένου, ένα οικοσύστημα που η ΤΝ απειλεί εξίσου.

Μέχρι στιγμής, οι ταινίες του Netflix δεν φαίνεται να έχουν επηρεαστεί ορατά από τη χρήση ΤΝ και αυτό βοηθά τη διοίκηση να διατηρεί ισορροπία ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ωστόσο, καθώς οι τεχνολογίες γενετικής τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται σε όλο το διαδίκτυο -με την OpenAI να λανσάρει πρόσφατα και δικό της browser- οι πιέσεις της Wall Street για μεγαλύτερη αξιοποίηση της ΤΝ αναμένεται να ενταθούν.

Το ερώτημα είναι αν το Netflix θα μπορέσει να συνεχίσει να περπατά σε αυτό το τεντωμένο σχοινί, ή αν σύντομα θα χρειαστεί να διαλέξει στρατόπεδο: της καινοτομίας ή της καλλιτεχνικής αυθεντικότητας.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα