Επιχειρήσεις

Πέφτουν οι ναύλοι και οι αξίες δεξαμενοπλοίων και LNG carriers


Δεν είναι μόνον η πτώση των ναύλων δεξαμενοπλοίων και LNG carriers που ανησυχεί τους Ελληνες εφοπλιστές: Μετά από μία φρενήρη κούρσα επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers), διαπιστώνουν τώρα ότι υπάρχει πλεονάζουσα χωρητικότητα – τα φορτία είναι μικρότερα απ' όσα μπορεί να μεταφέρει ο νεότευκτος και μικρής ηλικίας στόλος τους.

Οι ναύλοι για τα  LNG carriers έχουν πέσει περίπου 8% το τελευταίο τρίμηνο. Συγκριτικά λίγο σε σχέση τους ναύλους δεξαμενοπλοίων που έχουν υποχωρήσει 20% από την αρχή του έτους. Ομως τα χειρότερα έρχονται:

Όπως προειδοποιούν αναλυτές και διεθνείς οργανισμοί, η υπερβάλλουσα προσφορά χωρητικότητας θα αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, καθώς νέα πλοία που έχουν παραγγελθεί θα μπαίνουν στην αγορά, ενώ τα φορτία πιθανότατα θα μειώνονται με την επαναλειτουργία αγωγών και τη δημιουργία νέων.

Το πρόβλημα είναι ότι σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια αργού και τα LPG που έχουν εναλλακτικές χρήσεις, τα LNG carriers πολύ δύσκολα προσαρμόζονται για να μεταφέρουν άλλα φορτία.

Αυτό σημαίνει ότι, αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για υπερπροσφορά χωρητικότητας και μειωμένα φορτία, πολλά πλοία αυτής της κατηγορίες θα μένουν στα “αζήτητα” και οι ναύλοι θα πέφτουν.

Εν τοιαύτη περιπτώσει θα πέσουν σημαντικά και οι αγοραίες αξίες των πλοίων – δηλαδή οι περιουσίες των εφοπλιστών και οι αποτιμήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες σε χρηματιστήρια (ΝYSE, Nasdaq, Λονδίνο, Οσλο κλπ).

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα