Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η στρατηγική στροφή της Εθνικής Τράπεζας προς μοντέλα σταθερής συνδρομητικής τιμολόγησης, με αιχμή του δόρατος τον «Λογαριασμό Προνομίων», ένα πακέτο καθημερινών τραπεζικών υπηρεσιών με ενιαία χρέωση, το οποίο έχουν ήδη επιλέξει πάνω από 1,5 εκατομμύριο πελάτες.
Η πρωτοβουλία συνιστά πρώτο οργανωμένο βήμα προς τη συγκρότηση σταθερών recurring revenues από retail banking προϊόντα και ακολουθεί τις τάσεις που διαμορφώνονται σε ευρωπαϊκές αγορές, όπου το τραπεζικό pricing μετατοπίζεται από τις ad hoc χρεώσεις σε all-in πακέτα συναλλαγών.
Ο λογαριασμός, που τέθηκε σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο του 2024, αντικαθιστά την αποσπασματική τιμολόγηση επί μέρους υπηρεσιών με ενιαία μηνιαία χρέωση 0,80 ευρώ, παρέχοντας παράλληλα ένα πακέτο προνομίων που υπερκαλύπτει, όπως επισημαίνουν τραπεζικές πηγές, τις βασικές μηνιαίες ανάγκες του μέσου πελάτη.
Το πακέτο περιλαμβάνει:
- Απεριόριστα δωρεάν εξερχόμενα και εισερχόμενα εμβάσματα έως 5.000 ευρώ μηνιαίως προς/από τράπεζες της Ελλάδας και της Ε.Ε. (κόστη που υπό κανονικές συνθήκες ανέρχονται σε 0,50 ευρώ ανά πράξη).
- Απεριόριστες δωρεάν πληρωμές λογαριασμών μέσω πάγιας εντολής από Internet/Mobile Banking και ΑΤΜ.
- Δωρεάν φόρτιση προπληρωμένων καρτών μέσω όλων των καναλιών, ακόμα και για ποσά άνω των 100 ευρώ (όπου κανονικά υπάρχει χρέωση 1 ευρώ).
- Δωρεάν παροχή έκτακτων αντιγράφων και βεβαιώσεων λογαριασμών.
- Μηνιαία επιβράβευση με πόντους Go For More, για κατοχή του λογαριασμού και για τις συναλλαγές μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών.
Σύμφωνα με ενδεικτικά σενάρια που παραθέτει η Τράπεζα, ακόμα και με περιορισμένη χρήση των παραπάνω υπηρεσιών (π.χ. αποστολή και λήψη ενός εμβάσματος ή μία φόρτιση prepaid άνω των 100 ευρώ), ο πελάτης εξοικονομεί περισσότερα από τη συνδρομή.
H ενημέρωση για τη νέα συνδρομητική υπηρεσία γίνεται συστηματικά και στοχευμένα, μέσω προσωπικών μηνυμάτων, ειδοποιήσεων στο mobile & internet banking, καθώς και μέσω των καταστημάτων και της τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης.
Οι πελάτες έχουν πλήρη δυνατότητα επιλογής: μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να απενεργοποιήσουν τον «Λογαριασμό Προνομίων» οποιαδήποτε στιγμή, είτε ψηφιακά είτε με επίσκεψη σε κατάστημα.
Η μετάβαση σε συνδρομητικά πακέτα για βασικές υπηρεσίες, ακολουθεί την ευρωπαϊκή πρακτική που στοχεύει σε απλοποίηση τιμολογίων και μεγαλύτερη διαφάνεια για τους πελάτες, αλλά και σε αύξηση της προσαρμοστικότητας των τραπεζών σε ψηφιακά μοντέλα εσόδων.
Τα πρώτα δεδομένα υιοθέτησης κρίνονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά.