ΕΥΖην

Εσωστρεφείς; Έτσι θα χτίσετε προσωπικό brand... χωρίς να πάθετε "burnout"


Δεν χρειάζεται να είστε «παντού» για να έχετε απήχηση. Μείνετε πιστοί στον δικό σας ρυθμό.

Η εξουθένωση -το λεγόμενο "burnout"- είναι μία από τις μεγαλύτερες παγίδες της σύγχρονης εργασιακής ζωής. Kαι για τους εσωστρεφείς επαγγελματίες, το όριο μεταξύ επαγγελματικής προβολής και ψυχικής εξάντλησης είναι ιδιαίτερα λεπτό. Παρ' όλα αυτά, με τους κατάλληλους τρόπους και οι εσωστρεφείς επαγγελματίες μπορούν να χτίσουν ένα ισχυρό προσωπικό brand, χωρίς να κινδυνεύουν με εργασιακή εξουθένωση.

Τέσσερις τέτοιες πρακτικές στρατηγικές, που βοηθούν τους εσωστρεφείς να διαχειριστούν την ενέργειά τους, να θέσουν όρια και να αναπτύξουν ένα αυθεντικό, βιώσιμο brand, χωρίς να "καούν" στη διαδρομή, προτείνει η συγγραφέας Goldie Chan, στο νέο της βιβλίο "Personal Branding for Introverts" (Hachette, 2025).

Σύμφωνα με τη Goldie Chan, οι εσωστρεφείς επαγγελματίες τείνουν να επεξεργάζονται βαθύτερα τις κοινωνικές εμπειρίες και γι’ αυτό κουράζονται ευκολότερα από εκδηλώσεις δικτύωσης, συναντήσεις ή συνεχή online παρουσία. Το μυστικό δεν είναι να προσποιηθούν ότι είναι εξωστρεφείς, αλλά να θέσουν σαφή όρια και να σχεδιάσουν έξυπνα την επαγγελματική τους ενέργεια.

Οι 4 βασικές στρατηγικές που προτείνει είναι οι εξής:

1. Ξεκάθαρα όρια μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής

Η Chan προτείνει να ξεκινήσετε προγραμματίζοντας τις ώρες εργασίας σας με βάση τα επίπεδα ενέργειάς σας. Αν, για παράδειγμα, έχετε τη μεγαλύτερη διαύγεια το πρωί, προγραμματίστε τότε τις πιο απαιτητικές συναντήσεις ή εργασίες.

Επιπλέον, δημιουργήστε ένα μικρό «τελετουργικό λήξης» της ημέρας, όπως μια βόλτα ή απενεργοποίηση των ειδοποιήσεων στο κινητο σας, ώστε να σηματοδοτείτε τη μετάβαση από τη δουλειά στην προσωπική σας ζωή.

2. Όχι αχρείαστα meetings

«Αυτό θα μπορούσε να ήταν απλώς ένα email» - μια φράση που οι εσωστρεφείς γνωρίζουν καλά. Η Chan προτείνει να περιορίζετε τις συναντήσεις στο απολύτως απαραίτητο, να ομαδοποιείτε τις συνομιλίες σε συγκεκριμένες ημέρες και να αφήνετε διαλείμματα τουλάχιστον 15 λεπτών ανάμεσα σε συναντήσεις για να ανακτήσετε ενέργεια και συγκέντρωση.

3. Ψηφιακή στρατηγική

Η διαρκής παρουσία σε όλα τα social media είναι εξουθενωτική. Η Chan προτείνει εστίαση σε μία ή δύο πλατφόρμες όπου βρίσκεται το κοινό σας και όπου αισθάνεστε άνετα να επικοινωνείτε.

Δημιουργήστε περιεχόμενο «σε παρτίδες» (batching), αφιερώνοντας μία ημέρα την εβδομάδα για τη δημιουργία ή προγραμματισμό αναρτήσεων, ώστε να μειώσετε την πίεση της καθημερινής δημοσίευσης.

Καθορίστε, επίσης, συγκεκριμένες ώρες για να απαντάτε σε μηνύματα ή σχόλια. Η σταθερότητα αυτή σάς προστατεύει από την ψηφιακή εξάντληση.

4. Προτεραιότητα στην ξεκούραση

Η Chan τονίζει πως η ανανέωση της ενέργειας είναι βασικό στοιχείο επιτυχίας, όχι πολυτέλεια.

Μικρά διαλείμματα, περπάτημα στον ήλιο, στιγμές σιωπής ή ανάγνωσης μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά.

Η χρόνια κόπωση, η μειωμένη συγκέντρωση ή η ανάγκη «να εξαφανιστείτε από όλους» είναι σημάδια ότι χρειάζεστε παύση, όχι περισσότερη παραγωγικότητα.

Δεν χρειάζεται να είσαστε «παντού» για να έχετε απήχηση. Το ζητούμενο είναι η συνέπεια, η αυθεντικότητα και η ικανότητα να μένουν πιστοί στον δικό τους ρυθμό. Η διατήρηση συνειδητών ορίων και στιγμών αποσύνδεσης είναι αυτό που επιτρέπει στο προσωπικό brand να ανθίσει, χωρίς να οδηγήσει στην εξουθένωση.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα