ΕΥΖην

Κέβιν Κόστνερ: Ο τελευταίος καουμπόι του Χόλιγουντ ξαναπαίζει όλα του τα χαρτιά


Επιμένει να αφηγείται την Αμερική όπως τη βλέπει , ακόμα κι αν το Χόλιγουντ θεωρεί ότι... ρίχνει άσφαιρα

Από τον θρίαμβο του Dances with Wolves, έως τη ρήξη με το Yellowstone και το προσωπικό του στοίχημα με το έπος Horizon, ο Κέβιν Κόστνερ επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε: στο άγνωστο. Επιμένει να αφηγείται την Αμερική όπως τη βλέπει - ακόμα κι αν το Χόλιγουντ θεωρεί ότι... ρίχνει άσφαιρα και δεν τον ακολουθεί.

Στην έρημο της Γιούτα, κάτω από τον ήλιο που ξεθωριάζει τα πάντα εκτός από τα όνειρα, ο Κέβιν Κόστνερ κοιτάζει τον ορίζοντα. Εκεί, ανάμεσα σε σκόνη και ιστορία, χτίζει ξανά το δικό του σινεμά. Όχι ως ηθοποιός, αλλά ως αφηγητής - σκηνοθέτης, παραγωγός, χρηματοδότης. Ο ίδιος περιγράφει το Horizon: An American Saga ως «την ταινία της ζωής του». Και ίσως να είναι.

Στα 69 του ο Κόστνερ δεν συμπεριφέρεται σαν ένας σταρ που κυνηγά το comeback, αλλά σαν ένας δημιουργός που παλεύει να κρατήσει ζωντανό το όραμά του για την Αμερική. Ένας άνδρας που επένδυσε δεκάδες εκατ. δολάρια από την προσωπική του περιουσία για να αφηγηθεί ξανά το όνειρο και το σκοτάδι της Δύσης, σε μια εποχή που οι πλατφόρμες προτιμούν τους υπερήρωες από τους καουμπόηδες.

Σε εκτενές cover story στο τελευταίο του τεύχος, το The Hollywood Reporter αναφέρει σειρά από ιστορίες ρήξης του με πολλούς σημαντικούς παράγοντες της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Χόλιγουντ.

Η ρήξη με το Yellowstone και το μεγάλο ρίσκο

Για πολλούς, ο Κόστνερ είχε ήδη βρει τη δεύτερη νιότη του με το Yellowstone, τη σειρά που μεταμόρφωσε τον ίδιο σε τηλεοπικό ήρωα μιας Αμερικής που νοσταλγεί το παρελθόν της. Όμως πίσω από τις κάμερες, τα πράγματα ήταν πιο περίπλοκα. Οι διαφωνίες με τη παραγωγή, οι καθυστερήσεις και το αυξανόμενο βάρος του προσωπικού του πρότζεκτ, Horizon, οδήγησαν σε μια θορυβώδη αποχώρηση.

Για το Χόλιγουντ, η κίνηση έμοιαζε παράλογη: να εγκαταλείψει την πιο επιτυχημένη σειρά της καριέρας του, για να ρισκάρει όλα του τα χρήματα σε ένα τετράπρακτο γουέστερν, φτιαγμένο με την παλιά, επίπονη μέθοδο του κινηματογράφου. Για τον Κόστνερ, όμως, ήταν απλώς αναπόφευκτο. «Αν δεν το κάνω τώρα, δεν θα το κάνω ποτέ», φέρεται να είπε στους συνεργάτες του.

Το Horizon δεν είναι μία ταινία, αλλά ένα έπος σε τέσσερα μέρη, που αφηγείται τη γέννηση της Αμερικής μέσα από τα μάτια των ανθρώπων που τη διέσχισαν. Ένα σχέδιο που ο ίδιος κουβαλά από τη δεκαετία του ’80, τότε που ακόμη πίστευε ότι οι μεγάλες ιστορίες μπορούσαν να ειπωθούν χωρίς φίλτρα, με ιδρώτα και φως.

Το όνειρο και το τίμημα

Για να χρηματοδοτήσει το Horizon, ο Κόστνερ υποθήκευσε περιουσιακά στοιχεία, πούλησε μέρος των μεριδίων του σε ακίνητα και επένδυσε ο ίδιος πάνω από 20 εκατομμύρια δολάρια.

Οι συνεργάτες του μιλούν για έναν άνθρωπο που δεν μπορούσε να φανταστεί τη ζωή του χωρίς αυτό το έργο. Το στοίχημα, όμως, είναι μεγάλο. Οι πρώτες δύο ταινίες της σειράς βγήκαν στις αίθουσες το καλοκαίρι, αλλά δεν έφεραν τα αποτελέσματα που ονειρευόταν. Κι όμως, εκείνος συνεχίζει.

Όπως γράφει το The Hollywood Reporter, ο Κόστνερ δεν φαίνεται να απογοητεύεται. Αντίθετα, μοιάζει να έχει αποδεχθεί ότι ζει το τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του σαν μια προσωπική αποστολή. Δεν είναι πια θέμα box office, είναι θέμα πίστης. Πίστης στην κινηματογραφική αφήγηση, στη δύναμη του σινεμά να θυμίζει τι σημαίνει ανθρώπινη περιπέτεια.

Η Αμερική του Κόστνερ

Από το Field of Dreams έως το Dances with Wolves, ο Κόστνερ υπήρξε πάντα ο αφηγητής μιας Αμερικής που νοσταλγεί τον εαυτό της. Με το Horizon, επιστρέφει στις ίδιες ρίζες — πιο ώριμος, πιο ρομαντικός και πιο πεισματάρης.

Είτε το κοινό ακολουθήσει είτε όχι, εκείνος θα συνεχίσει να χτίζει τους δικούς του μύθους στην άμμο.

Ίσως τελικά να έχει δίκιο: δεν είναι όλοι φτιαγμένοι για να ζουν με ασφάλεια. Κάποιοι χρειάζονται τον άνεμο της ερήμου για να νιώσουν ζωντανοί.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα