Πολιτική

Η Fiat πατάει γκάζι, η Volkswagen σηκώνει χειρόφρενο


Συρρικνώθηκε το μερίδιο αγοράς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, καθώς ο αντίκτυπος από το σκάνδαλο με την εκπομπή ρύπων είναι εμφανής, σε μια περίοδο κατά την οποία καταγράφεται ανάπτυξη στον ευρύτερο κλάδο.

Όπως είναι φυσικό, την ώρα που η VW πέφτει, οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανεβαίνουν. 

Μέσα στον Ιανουάριο, οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου εμφανίστηκαν σημαντικά μειωμένες τόσο στην χώρα καταγωγής της εταιρίας, τη Γερμανία, όσο και στη Μ. Βρετανία. 

Οι εγγραφές στην περιοχή περιορίστηκαν κατά 4% σε λιγότερα από 128,350 οχήματα τον Ιανουάριο, έναντι αύξησης 6,3% στις συνολικές πωλήσεις της βιομηχανίας την εξεταζόμενη περίοδο, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1,09 εκατ. οχήματα. Ο όμιλος VW, συμπεριλαμβανομένων των Audi, Porsche, Skoda και Seat, αντιπροσωπεύει το 24,3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, έναντι του 25,6% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης προσπαθεί να ξεπεράσει την κρίση που προκλήθηκε εξαιτίας της γνωστοποίησης του σκανδάλου εκπομπής των ρύπων τον Σεπτέμβριο, το οποίο όπως είναι φυσικό έπληξε δριμύτατα τον όμιλο. Επί σειρά ετών ο όμιλος τοποθετούσε στα ντιζελοκίνητα οχήματά του ένα παραποιημένο λογισμικό το οποίο έδινε λανθασμένες τιμές για τους εκπεμπόμενους ρύπους των οχημάτων, προκειμένου η εταιρία να περνάει τα περιβαλλοντικά τεστ των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ χωρίς επιπλέον κόστος. Μετά όμως από έρευνες, το σκάνδαλο φανερώθηκε. Όπως έγινε γνωστό, περισσότερα από 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως έφεραν το εν λόγω λογισμικό. 

H VW υπέστη ισχυρότατο πλήγμα, χρεώθηκε με δισεκατομμύρια δολάρια και φυσικά έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς και την αξιοπιστία της. 

Η VW από τον Ιανουάριο έχει αρχίσει τις ανακλήσεις των οχημάτων, με σκοπό να τα επισκευάσει, που βρέθηκαν να περιέχουν το επίμαχο λογισμικό παραποίησης των τιμών, έπειτα από υποδείξεις της ευρωπαϊκών και των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών. Η απόφαση αυτή πάρθηκε καθυστερημένα, καθώς οι αρχές δεν μπορούσαν να έλθουν σε συμφωνία, διότι ήταν εξαιρετικά δύσκολο να υπολογιστεί το κόστος. 

Η επίδοση αυτή σηματοδοτεί τον 29ο συνεχή μήνα ανάπτυξης των ευρωπαϊκών πωλήσεων της βιομηχανίας,  οι οποίες εξακολουθούν να αναρρώνουν από τα χαμηλά του 2003.

Μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων αγορών, εκείνες με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η Ισπανία και η Ιταλία. 

Οι πωλήσεις της Fiat Chrysler αυξήθηκαν 15% μέσα στον Ιανουάριο, της Opel 12% ενώ της Ford 11%. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις της VW στην περιοχή αυξήθηκαν μόλις 1% στην περιοχή, εξαιτίας της πτώσης 16% της Audi και παράλληλα της 6% αύξησης της Skoda. 

Καθώς φαίνεται οι ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες της VW την έχουν στοχοποιήσει και εκμεταλλευόμενες το σκάνδαλο των ρύπων προσπαθούν να την εκτοπίσουν. 

Οι έμποροι της Fiat στην Γερμανία προσέφεραν πολλές εκπτώσεις, κατά μέσο όρο 14,4% από την αρχική τιμή, γεγονός που εκτόξευσε την Fiat στην κορυφή των εταιριών discount στην ίδια την αγορά της VW. 

Την τρίτη θέση κατέλαβε η Ford η οποία προσφέρει εκπτώσεις 13,7%. 

Ως απάντηση, η VW πρόκειται να επενδύσει περίπου 4 δισ. ευρώ στην Κίνα, έτσι ώστε να αντιμετωπίσει την πτωτική ευρωπαϊκή της πορεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις της VW συρρικνώθηκαν κατά 8,8% στην Γερμανία, 14% στην Μ. Βρετανία και παρέμειναν αμετάβλητες στην Ισπανία. Την ίδια στιγμή στην Ισπανία οι πωλήσεις της Seat, της οποίας η βασική αγορά είναι η Ισπανία, συρρικνώθηκαν κατά 17%.

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις