Πολιτική

Η Lufthnasa ποντάρει στην Ελλάδα


Οι μεγάλοι γερμανικοί τουρ οπερέιτορ καταγράφουν αυξημένη ζήτηση για την Ελλάδα, ο αριθμός των κρατήσεων φαίνεται να ξεπερνά τα περσινά επίπεδα

Ο Κώστας Τσεβελέκος,  πρώτος Eλληνας που ανέλαβε  καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων για την Ελλάδα και την Κύπρο στον Ομιλο Lufthansa μιλά σήμερα σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr, τονίζοντας ότι για τον  Όμιλο οι επενδύσεις στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας αποτελούν στρατηγική απόφαση με μακροχρόνιο ορίζοντα. Μεταξύ των άλλων τονίζει ότι η Lufthansa εξετάζει νέα επενδυτικά σχέδια για τη χώρα, διατυπώνοντας ότι σε αυτό τον άξονα κινούνται όλες οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου. Τα νέα αυτά σχέδια αφορούν εεπενδύσεις σε νέο στόλο και νέες επεκτάσεις των δικτύων.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- Κύριε Τσεβελέκο, η Lufthansa έχει γράψει μακράν ιστορία στην Ελλάδα. Τι έδωσε και τι πήρε από τη συμμετοχή της στα δρώμενα του επιχειρηματικού και τουριστικού κλάδου;

Κατά τη διάρκεια της 57χρονης παρουσίας μας στην ελληνική αγορά, έχουμε χτίσει σταθερές συνεργασίες με τα σημαντικότερα ταξιδιωτικά γραφεία και άλλες επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου. Συνομιλώντας καθημερινά με τους συνεργάτες μας, μαθαίνουμε τις ανησυχίες τους και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στην αγορά των επιβατικών αερομεταφορών στη χώρα. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες και τις σχέσεις εμπιστοσύνης μπορούμε και αντιδρούμε έγκαιρα και αποτελεσματικά στην αλλαγή των τάσεων και να προσαρμόζουμε τη διεθνή στρατηγική του Ομίλου στην εγχώρια αγορά.

Από την πλευρά της η Lufthansa προσφέρει ένα παγκόσμιο προϊόν που καλύπτει το κύριο ρεύμα από την Ελλάδα προς τον κόσμο. Παράλληλα συνεχίζει έμπρακτα να αποδεικνύει την εμπιστοσύνη της στη χώρα μας και συμβάλλει στην ενίσχυση και τη διάδοση του ελληνικού τουρισμού επενδύοντας σε νέους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

- Πώς βλέπετε να εξελίσσονται, οι ισχυροί αυτοί δεσμοί με αφορμή και τις θετικές προβλέψεις για τον ελληνικό τουρισμό; Τι σημαίνει για εσάς σήμερα η ελληνική αγορά;

Η ελληνική αγορά αερομεταφορών είναι μία από τις πλέον δυναμικές αυτήν τη στιγμή και αυτό θα φανεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Για τον  Όμιλο Lufthansa οι επενδύσεις στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας αποτελούν στρατηγική απόφαση με μακροχρόνιο ορίζοντα. Πατώντας στις σταθερές βάσεις που έχουμε δημιουργήσει μέχρι τώρα, εξετάζουμε ήδη τα νέα επενδυτικά σχέδια για τη χώρα μας από εδώ και στο εξής.

 Σε αυτό τον άξονα κινούνται όλες οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου που εξετάζουν επενδύσεις σε νέο στόλο και νέες επεκτάσεις των δικτύων τους με στόχο να γίνουν ακόμα πιο ελκυστικές και να προσφέρουν σε ταξιδιώτες απ´ όλον τον κόσμο περισσότερες επιλογές για διακοπές σε ελληνικούς προορισμούς.

- Τι σημαίνει για εσάς το ότι είστε και το πρώτο στέλεχος ελληνικής καταγωγής που αναλαμβάνει καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων για την Ελλάδα και την Κύπρο;

Η ανάληψη μιας διευθυντικής θέσης σε μια κορυφαία ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, όπως είναι η Lufthansa είναι για μένα χαρά, τιμή, αλλά και μεγάλη πρόκληση. Το έργο των προκατόχων μου, οι οποίοι μέχρι τώρα ήταν διαφόρων εθνικότητων και κυρίως Γερμανοί, είναι αξιοσημείωτο και στόχος μου είναι να καταφέρω να το συνεχίσω με την ίδια επιτυχία.

Ως Έλληνας που εργάζεται στη Lufthansa σχεδόν 25 χρόνια, γνωρίζω πολύ καλά όλους του συναδέλφους μου και ως ομάδα έχουμε αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ μας. Επιπλέον, έχω εργαστεί στις πωλήσεις για αρκετά χρόνια και διατηρώ πολύ στενές σχέσεις με όλους τους συνεργάτες μας - ταξιδιωτικούς πράκτορες καθώς και τις αεροπορικές εταιρείες και τους εταίρους μας από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας μας, γιατί ξέρουμε ότι μπορούμε να βασιζόμαστε ο ένας στον άλλο, αλλά και τι να περιμένουμε ο ένας από τον άλλον. Η ομαδική εργασία με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών μας και οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μας είναι οι κύριοι παράγοντες της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας στην Ελλάδα μέχρι τώρα και έτσι θα συνεχίσουμε.

- Το πρόγραμμα της Lufthansa περιελάμβανε 200 πτήσεις το καλοκαίρι από την Ελλάδα. Ποιες είναι οι κυριότερες ελληνικές πόλεις που προσελκύουν για φέτος το ενδιαφέρον σας. Οι αποφάσεις ελήφθησαν βάσει των προβλέψεων και των κρατήσεων που πραγματοποιούνται από τα συστήματα των μεγάλων τουριστικών πρακτόρων;

Οι εκτιμήσεις μας ότι και τη φετινή περίοδο οι ενδείξεις για τον ελληνικό τουρισμό ήταν  θετικές και η τουριστική κίνηση θα παραμείνει ανοδική τροφοδότησαν τις αποφάσεις μας για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στο αεροπορικό σκηνικό της Ελλάδας αυξάνοντας τους θερινούς νησιωτικούς προορισμούς.

Το πρόγραμμα δρομολογίων της Lufthansa για το καλοκαίρι του 2016 περιλαμβάνει για πρώτη φορά τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα που επανέρχεται ύστερα από πολλές δεκαετίες και το Ηράκλειο Κρήτης που εξυπηρετείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

 Επιπλέον αυξήθηκαν οι πτήσεις από την Αθήνα, ενώ η Eurowings ξεκίνησε τη φετινή άνοιξη νέο δρομολόγιο από το Ντίσελντορφ προς την πόλη της Καβάλας. H Θεσσαλονίκη, η Ζάκυνθος, η Μύκονος, η Κως και η Ρόδος συμπεριλαμβάνονται επίσης στους προορισμούς που εξυπηρετούν οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa.

- Οι Γερμανοί έχουν ισχυρούς δεσμούς με την Ελλάδα όπως και οι ‘Ελληνες. Βλέπετε να αυξάνεται η τουριστική κίνηση συγκεκριμένα των Γερμανών προς Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016 ή από όλη την Ευρώπη και άλλες χώρες εκτός Ευρώπης με το δεδομένο ότι διαθέτεται το πλουσιότερο χαρτοφυλάκιο;

Συνεχίζουμε να έχουμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι το 2016 θα είναι μια θετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η προσφυγική κρίση και τα προβλήματα στη χώρα δεν φαίνεται να επηρεάζουν τους Γερμανούς όσον αφορά την επιλογή του τόπου διακοπών τους. Οι μεγάλοι γερμανικοί τουρ οπερέιτορ καταγράφουν αυξημένη ζήτηση για την Ελλάδα και μάλιστα ο αριθμός των κρατήσεων φαίνεται να ξεπερνά τα περσινά επίπεδα. Δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί παραμένουν τα ελληνικά νησιά με την Κρήτη και τη Ρόδο να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.

Επίσης το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί ασφαλή προορισμό την καθιστά πόλο έλξης τουριστών από όλον τον κόσμο. Ο Όμιλος Lufthansa διαθέτει το πλουσιότερο χαρτοφυλάκιο προορισμών παγκοσμίως. Μέσω των κόμβων μας και των Star Alliance συνεργατών μας συνδέουμε την Ελλάδα με κάθε γωνιά του πλανήτη και μπορούμε να εξυπηρετήσουμε κάθε ταξιδιώτη που επιθυμεί να γνωρίσει τις ομορφιές της χώρας μας.

- Αν και έχετε την Eurowings, oι χαμηλοί ναύλοι των low cost αεροπορικών πλήττουν τα μερίδια σας; Τι διαφορετικό έχετε να δώσετε στον επιβάτη;

Ο έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο των low cost αεροπορικών εταιρειών κατέστησε αναγκαίο για τη Lufthansa να επανατοποθετηθεί σε αυτήν την αγορά μέσω της θυγατρικής της Eurowings, ο οποία αποτελεί τη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία του Ομίλου.

Η Eurowings είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και η ηγέτιδα αεροπορική εταιρεία στο αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης, ενώ έχει ισχυρή παρουσία και σε άλλα αεροδρόμια της Γερμανίας, όπως το Βερολίνο, το Αμβούργο και το Ανόβερο.

Με περισσότερες από 500 πτήσεις την ημέρα, καλύπτει τις ανάγκες ενός μεγάλου αριθμού επιβατών, που ταξιδεύουν είτε για επαγγελματικούς, είτε για ιδιωτικούς λόγους. Καθώς απευθύνεται κυρίως σε εκείνη τη μερίδα του ταξιδιωτικού κοινού που αποφασίζει με βάση το οικονομικό κόστος, στόχος της είναι να προσφέρει με συνέπεια και χωρίς περιορισμούς το ποιοτικότερο προϊόν αερομεταφορών χαμηλού κόστους στην Ευρώπη.
Οι επιβάτες που επιλέγουν τη Eurowings μπορούν να ταξιδέψουν είτε οικονομικά επιλέγοντας την κατηγορία ναύλου "Basic”, είτε να απολαύσουν μια ταξιδιωτική εμπειρία με τις ανέσεις και τα extras της κατηγορίας ναύλων "Best".

- Τι σημαίνει για εσάς η νέα τεχνολογία και ποια τα επενδυτικά σας πλάνα;

Οι έννοιες τεχνολογία και καινοτομία είναι συνυφασμένες με την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της Lufthansa. Αξιοποιώντας εξελιγμένες εφαρμογές προσφέρουμε στο ταξιδιωτικό κοινό λύσεις και προτάσεις που διευκολύνουν και απλοποιούν τις διαδικασίες και κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη την ταξιδιωτική εμπειρία.

Για παράδειγμα, έχουμε ήδη ξεκινήσει ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018 και αφορά τη διάθεση ασύρματης σύνδεσης στο διαδίκτυο εντός των αεροσκαφών μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Περισσότερα από 100 αεροσκάφη μας διηπειρωτικών πτήσεων έχουν εξοπλιστεί με ευρυζωνικό ασύρματο διαδίκτυο μέσω της πλατφόρμας Flynet, και συνεχίζουμε με τον εξοπλισμό του στόλου των A319, A320, A321 με ένα παρόμοιο προϊόν. Έτσι οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη θα μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης.

Επίσης, μέσω της βραβευμένης πλατφόρμας Board Connect και της εφαρμογής Lufthansa Entertainment που είναι διαθέσιμη σε 20 αεροσκάφη τύπου A321,
προσφέρουμε στους επιβάτες τη δυνατότητα streaming ταινιών, τηλεοπτικών προγραμμάτων, μουσικής και E-journals.

Όμως και σε ότι αφορά τον εξοπλισμό και τη συντήρηση των αεροσκαφών, τις υπηρεσίες εδάφους και την εκπαίδευση του προσωπικού η Lufthansa εφαρμόζει τα τελευταία τεχνολογικά δεδομένα διασφαλίζοντας έτσι την προσφορά ενός σύγχρονου και υψηλών προδιαγραφών αεροπορικού προϊοντος στο ταξιδιωτικό κοινό.

Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των πεντάστερων καμπίνων First Class, διηπειρωτικών Business Class και των ολοκαίνουριων καμπίνων Premium Economy σε περισσότερα από 100 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, ενώ πρόσφατα εγκαινιάστηκε το νέο Satellite Terminal που αποτελεί επέκταση του Terminal 2 στο αεροδρόμιο του Μονάχου, ένας αεροσταθμός πρότυπο για τον οποίο είμαστε πολύ περήφανοι.

Τέλος, ο Όμιλος Lufthansa ξεκίνησε με επιτυχία το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου αξίας 36 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο προβλέπει την παράδοση 260 νέων αεροσκαφών προηγμένης τεχνολογίας στις αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου έως το 2025.

- Τι είναι οι ηλεκτρονικές ετικέτες στις αποσκευές και ποιο το πλεονέκτημα για τον επιβάτη συγκριτικά με το παραδοσιακό σύστημα;

Τη στιγμή που το παραδοσιακό σύστημα στον κλάδο των αερομεταφορών περιλαμβάνει ακόμα τη σήμανση των αποσκευών με χάρτινη ετικέτα, η Lufthansa σε συνέχεια της πρωτοποριακής συνεργασίας της με τη γερμανική εταιρεία ειδών ταξιδίου Rimowa, κυκλοφορήσαν  από το Μάρτιο καινοτόμα μοντέλα αποσκευών που φέρουν ηλεκτρονικές ετικέτες για την εύκολη διαχείρισή τους.

Η «Ηλεκτρονική Ετικέτα Rimowa» είναι μια ηλεκτρονική μονάδα με οθόνη στο ίδιο μέγεθος και σχήμα με τις παραδοσιακές χάρτινες ετικέτες που εσωματώνεται στην αποσκευή και προβάλει τα δεδομένα της. Μέσω Bluetooth και με ένα απλό κλίκ οι ταξιδιώτες μπορούν πολύ εύκολα να μεταφέρουν δεδομένα από την ηλεκτρονική κάρτα επιβίβασής τους που βρίσκεται στο smartphone τους προς την Ηλεκτρονική Ετικέτα της Rimowa αποσκευής τους. Επίσης μέσω αυτού του ψηφιακού συστήματος και της εφαρμογής Lufthansa App έχουν τη δυνατότητα να κάνουν check-in στις αποσκευές τους από το σπίτι τους ή εν κινήσει. Οι πληροφορίες που λαμβάνονται εμφανίζονται αμέσως στην οθόνη της ηλεκτρονικής ετικέτας και δεν μπορούν να χαθούν καθώς προστατεύονται από υγρασία, ζέστη, χαμηλές θερμοκρασίες, συγκρούσεις και κλυδωνισμούς.
Οι επιβάτες που προβαίνουν σε check-in των αποσκευών τους με αυτόν τον τρόπο, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν στη συνέχεια είναι να τις τοποθετήσουν στον ιμάντα αποσκευών στα ειδικά γκισέ Lufthansa Baggage Drop Off.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lufthansa είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που παρέχει στους επιβάτες της αυτήν την ψηφιακή και πλήρως ολοκληρωμένη mobile λύση για τις αποσκευές, ώστε το αεροπορικό τους ταξίδι να είναι πιο άνετο, γρήγορο και ασφαλές.

- Ποια τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας με την Goldair Handling;

H Goldair Handling είναι για εμάς ένας αξιόπιστος συνεργάτης. Η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει και το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού του προσωπικού της καλύπτουν τις απαιτήσεις μας σε ότι αφορά την επίγεια εξυπηρέτηση, τις διαδικασίες και τα πρότυπα ασφαλείας έναντι των πελατών μας. Είμαι σίγουρος ότι από αυτή τη συνεργασία και τις διαχρονικές σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουν αναπτυχθεί θα συνεχίσουμε να έχουμε επιτυχημένα αποτελέσματα.

- Για τις υπηρεσίες του  ΑΙΑ τι θα είχατε να μας πείτε;

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει κατακτήσει ηγετική θέση στη λίστα με τα καλύτερα Ευρωπαϊκά Αεροδρόμια της κατηγορίας του. Το γεγονός ότι το ταξιδιωτικό κοινό έχει βραβεύσει πολλές φορές το ΑΙΑ για τις υπηρεσίες που προσφέρει αποδεικνύει από μόνο του ότι το έργο της διοίκησης είναι αξιέπαινο.


Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις