Πολιτική

Η νέα κινέζικη... επανάσταση


Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τα επόμενα χρόνια στην παγκόσμια οικονομία. Αν και ο αριθμός των 632 εκατομμύρια χρηστών  του Διαδικτύου, καθιστά την  Κίνα ως την μεγαλύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στον κόσμο, με περίπου 300 δισ. δολάρια σε πωλήσεις καταγεγραμμένες το 2013 εν τούτοις τα περιθώρια επέκτασης της είναι τεράστια.

Η οικιακή διείσδυση της ευρυζωνικότητας στην Κίνα ανήλθε σε μόλις 3% το 2013, αλλά η κυβέρνηση στοχεύει να επιτύχει διείσδυση 50% και 32,5% κάλυψη με 3G/LTE μέχρι το τέλος τού 2015.

Επίσης, μόνο το ένα τέταρτο περίπου των μικρών και μεσαίων κινεζικών επιχειρήσεων έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για λειτουργίες όπως πωλήσεις και μάρκετινγκ. Όταν όμως ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί τότε τα μεγέθη θα φθάσουν σε αστρονομικά ύψη καθιστώντας την συγκεκριμένη αγορά ως την πιο δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η διαφαινόμενη έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου επιταχύνει τις συνεργασίες κινεζικών επιχειρήσεων του κλάδου με αμερικάνους κολοσσούς. Στα πλαίσια αυτά, η Baidu, η κορυφαία μηχανή αναζήτησης της Κίνας, συνεργάζεται με την Cloudflare για να διαθέτει τα προϊόντα της σε 17 από τα κέντρα δεδομένων της Baidu. H Dell ανακοίνωσε την βοήθεια σε μια κινεζική κρατική επιχείρηση ώστε να αναπτύξει υψηλής απόδοσης servers.

H IBM ανακοίνωσε ότι  θα εργαστεί με κινεζικές εταιρείες για την χτίσει της προηγμένη βιομηχανία τσιπ της χώρας. Η  Cisco θα συστήσει μια κοινή επιχείρηση με την Inspur, για να διανείμει προϊόντα δικτύωσης και cloud computing στην Κίνα.

Η Didi Kuaidi, ο αντίπαλος της Uber στην Κίνα, έχει οριστεί να συνεργαστεί με το LinkedIn στην τεχνητή νοημοσύνη. Η Microsoft κάνοντας την Baidu προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για τα Windows 10 στην Κίνα και πωλώντας υπηρεσίες cloud computing από την 21Vianet Group, σε κρατικές επιχειρήσεις είναι ο μεγαλος κερδισμένος.

Και φυσικά δεν είναι μόνο το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι τομείς μπορούν να καλύψουν όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Κινέζοι αγοραστές σπιτιών και ενοικιαστές αναζητούν όλο και περισσότερο το ιδανικό σπίτι τους σε διαδικτυακούς τόπους όπως ο SouFun.com, που συνδυάζει καταχωρήσεις και διαφημίσεις.

Η ικανότητα να εντοπίσουν γρήγορα σοβαρούς αγοραστές εξορθολογίζει τις αναζητήσεις ακινήτων και τις συναλλαγές, μειώνοντας το κόστος των κατασκευαστών και των υπηρεσιών μάρκετινγκ. Οι τοπικές κυβερνήσεις μπορούν τώρα να διεξάγουν δημοπρασίες γης διαδικτυακά και η Taobao έχει ξεκινήσει μια πλατφόρμα δημοπρασιών για κατασχεμένες ιδιοκτησίες.

Κατασκευαστές, εργολάβοι και αλυσίδες ξενοδοχείων τώρα συχνά αγοράζουν δομικά υλικά, εξοπλισμό και διακοσμητικά σε πλατφόρμες e-commerce που μειώνουν το κόστος των αγορών κατά 5% -30%. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Κίνα είναι ακόμα στα σπάργανα, αλλά υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καθιστά τις πληροφορίες για κάθε όχημα και κάθε πράξη πιο εύκολα διαθέσιμα.

Πηγή:premium.paratiritis.gr

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις