TECHin

Κινεζικά e-shops προσπαθούν να τονώσουν τη ζήτηση για τα νέα iPhone με γενναίες εκπτώσεις


Οι μεγάλες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις στα τελευταία μοντέλα iPhone της Apple, σε μια προσπάθεια να τονώσουν τις πωλήσεις, καθώς οι αποστολές smartphones του αμερικανικού κολοσσού κατέγραψαν νέα πτώση στην Κίνα – τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του στον κόσμο.

Οι προσφορές αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της όλο και πιο έντονης προσπάθειας των online εμπόρων να προσελκύσουν καταναλωτές που επηρεάζονται από τη γενικότερη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Οι μειώσεις τιμών αποκτούν ιδιαίτερη σημασία ενόψει του ετήσιου φεστιβάλ αγορών «618», που κορυφώνεται στις 18 Ιουνίου.

Η JD.com, μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, διαθέτει το iPhone 16 Pro με 128GB αποθηκευτικού χώρου στην τιμή των 5.469 γιουάν – δηλαδή 2.530 γιουάν χαμηλότερα από την επίσημη τιμή της Apple που φτάνει τα 7.999 γιουάν.

Το βασικό iPhone 16 με 256GB πωλείται επίσης στα 5.469 γιουάν, με έκπτωση 1.530 γιουάν από την επίσημη τιμή των 6.999, η οποία περιλαμβάνει και κρατικές επιδοτήσεις.

Αντίστοιχες εκπτώσεις εμφανίζονται και στο Tmall της Alibaba. Εκεί, το iPhone 16 Pro των 128GB προσφέρεται προς 5.499 γιουάν – 2.500 γιουάν κάτω από την κανονική τιμή, μετά την εφαρμογή κουπονιών που περιλαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις.

Δεν έχει γίνει σαφές αν οι εκπτώσεις αυτές προέρχονται άμεσα από την Apple ή αποτελούν πρωτοβουλίες των ίδιων των πλατφορμών. Ωστόσο, σύμφωνα με τον αναλυτή της IDC, Will Wong, τον οποίο επικαλείται το Reuters, η Apple είχε επαναλάβει αντίστοιχες προσφορές και πέρυσι κατά την περίοδο της «618».

«Η Apple επαναλαμβάνει τη στρατηγική προώθησης πωλήσεων που χρησιμοποίησε και την προηγούμενη χρονιά», δήλωσε ο Wong. «Μειώνει τις τιμές του iPhone 16 Pro για να μπορέσει να επωφεληθεί από τις κρατικές επιδοτήσεις για ψηφιακά προϊόντα στην Κίνα».

Η επιλεκτική μείωση τιμών έχει γίνει χαρακτηριστικό στοιχείο της στρατηγικής της Apple στην Κίνα – είτε μέσω δικών της εκπτώσεων, είτε μέσω προσφορών από συνεργαζόμενες πλατφόρμες και εξουσιοδοτημένους μεταπωλητές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο η Apple προσέφερε σπάνια έκπτωση έως και 500 γιουάν απευθείας από τον ιστότοπό της, ενώ και στο παρελθόν είχαν καταγραφεί ανάλογες κινήσεις από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Η πτώση των αποστολών iPhone στην Κίνα κατά 9% το πρώτο τρίμηνο του 2025 έρχεται σε αντίθεση με τις ισχυρές επιδόσεις των κινεζικών ανταγωνιστών: η Xiaomi σημείωσε αύξηση 40%, ενώ η Huawei 10%, σύμφωνα με στοιχεία της IDC.

Τα smartphones βρίσκονται στο επίκεντρο του ευρύτερου κινεζικού σχεδίου ενίσχυσης της κατανάλωσης. Τοπικές κυβερνήσεις – όπως αυτή του Πεκίνου – προσφέρουν επιδοτήσεις έως και 500 γιουάν για συσκευές με τιμή κάτω των 6.000 γιουάν.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις