Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας επισκέφθηκε νωρίτερα σήμερα το το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές του σχολείου.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επισήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί επιτελούν τεράστιο έργο: «Οχι μόνο μεταφέρετε τη γνώση στους μαθητές, αλλά είστε εδώ πρωταρχικά για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών».
Όπως σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο μαθητής, κουβαλάει και μέσα στο σχολείο όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η οικογένειά του και από τη σκοπιά αυτή το έργο των εκπαιδευτικών είναι πολύ πιο δύσκολο καθώς από τη μια ως εργαζόμενοι έχουν τα προβλήματα που έχει όλη η κοινωνία και ταυτόχρονα πρέπει όλα αυτά να αφήσουν πίσω και να ασκήσουν το λειτούργημά τους.
Είπε ότι όλα αυτά τα ζητήματα «πρέπει να τα παλέψουμε όλοι μαζί σαν ένας άνθρωπος, μαζί με το ΚΚΕ, μέσα στη Βουλή, στην Περιφέρεια, στους Δήμους, στους δρόμους του αγώνα».
Επισήμανε, επίσης, την ευθύνη της πολιτείας και του υπουργείου για επίλυση ζητημάτων.
Ο Δ. Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων σχολιάζοντας πως «υπάρχει υποχρηματοδότηση, ενώ έχουν μεγαλώσει οι ανάγκες».
«Φυσικά το ψηφιακό σχολείο, φυσικά οι διαδραστικοί πίνακες, φυσικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όλα ωραία και καλά, αν και κατά την άποψή μας δεν χρειάζεται τόσο πανηγύρι, τόση διαφήμιση και προπαγάνδα γι' αυτά, γιατί πολλές φορές νιώθουμε, ότι δεν υπάρχουν προτεραιότητες, δεν υπάρχουν κριτήρια, όταν λείπουν άλλα πράγματα, όπως είναι υποδομές και η σχολική στέγη» σημείωσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη αντισεισμικών ελέγχων καθώς και αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας.
«Είμαστε στον 21ο αιώνα και δεν δικαιολογείται το 2024 να συνεχίζουν να κάνουν τα παιδιά μας μάθημα σε κοντέινερ» είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στη σχολική στέγη σημειώνοντας την 20ετή καθυστέρηση σε ό,τι αφορά νέα σύγχρονα σχολεία στο Δήμο Νέας Ιωνίας.
Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, ο Δ. Κουτσούμπας αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εξαιτίας τους διδάσκοντες και μαθητές, είπε ότι ανάλογο ζήτημα στο συγκεκριμένο σχολείο λύθηκε κάτω από την κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, ενώ και το ΚΚΕ είχε ετοιμάσει Ερώτηση στη Βουλή, προσθέτοντας, ταυτόχρονα, ότι «δεν παύουν να υπάρχουν τα υπόλοιπα συνολικά προβλήματα».
Θέτοντας και το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης, είπε ότι «δυστυχώς, αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι ότι το ζεστό χρήμα για τα σχολικά κτίρια της ενεργειακής αναβάθμισης πάει ως ζεστό χρήμα σε μεγάλους ενεργειακούς ομίλους».
Ανέφερε ότι ενώ ξοδεύτηκε 1 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση του 1ου Λυκείου Νέας Ιωνίας, «δεν πέρασε ένας μήνας αφότου τέλειωσε η ενεργειακή αναβάθμιση, άρχισαν και να πέφτουν οι σοβάδες» και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «'Αρα το ερώτημα είναι τι προτεραιότητες βάζεις, όταν ξέρεις ότι ένα κτίριο είναι γερασμένο. Πας στην ενεργειακή αναβάθμιση επειδή θέλει ο επιχειρηματίας να πάρει το ζεστό χρήμα ή βάζεις προτεραιότητα πρώτα να επιλύσεις αυτά τα ζητήματα;».
Ολοκληρώνοντας ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε «στηρίζουμε τα αιτήματα που έχει ο Σύλλογος σας, η ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ γενικότερα, τις δίκαιες διεκδικήσεις σας και για προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, να είναι μόνιμες και σταθερές αυτές οι προσλήψεις και για να καταργηθούν οι συγχωνεύσεις, να καλυφτούν όλες οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού, αλλά και του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού».
Στις παρεμβάσεις τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν, σύμφωνα με το ΚΚΕ, «στα κτιριακά προβλήματα, στο πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων με δεδομένο ότι το μάθημα γίνεται ακόμα σε λυόμενα με ανύπαρκτο κλιματισμό, όπου δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί με κινητικά προβλήματα». Αναφέρθηκαν ακόμα «στην έλλειψη νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που θα έπρεπε να είναι σε μόνιμη βάση σε όλα τα σχολεία». Ιδιαίτερη αναφορά έγινε «στους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, που τους χαρακτήρισαν μισθούς πείνας, που δεν φτάνουν για να ζήσουν, με βάση και τη σημερινή ακρίβεια».
Ως ιδιαίτερο και σημαντικό θέμα αναφέρθηκε «η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικής μονάδας» όπου τονίστηκε ότι το υπουργείο «ποινικοποιεί τους αγώνες και την απεργία και ότι δεν πρέπει να σταματήσουν τον αγώνα τους».
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αγωνία τους «για τα προβλήματα που χρονίζουν και για την προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που συνεχίζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια».
Ο Δ. Κουτσούμπας αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τις παρεμβάσεις τους τα ερωτήματα και τον προβληματισμό τόνισε πως «αναμφίβολα φιλότιμο υπάρχει σε όλους σας, το πρόβλημα είναι ότι δεν φτάνει μόνο το φιλότιμο».
«Έτσι σαν κοινωνία, σα χώρα, δεν πας μακριά. Εμείς θεωρούμε ότι η βασική αιτία, είναι ότι αυτό το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον».
«Εμείς λέμε ότι για να επιλυθούν τα ζητήματα, απ' τα πιο χοντρά, να το πω έτσι, τα σχολικά κτίρια, μέχρι το ίδιο το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κ.λπ., χρειάζεται άλλη, εντελώς διαφορετική κοινωνική οργάνωση. Δεν μπορεί αυτό το σύστημα δηλαδή, που έχει όνομα, στην πολιτική οικονομία ονομάζεται καπιταλιστικό σύστημα και υπάρχει εδώ και περίπου 400 χρόνια, έχει φάει τα ψωμιά του, γιατί έχει διαφθαρεί, έχει σαπίσει, δεν έχει κάτι να δώσει στην ανθρωπότητα ολάκερη, όχι μόνο στη δική μας χώρα» είπε, μεταξύ άλλων, ο Δ. Κουτσούμπας και κατέληξε:
«Τη νέα κοινωνική οργάνωση, θα πρέπει να την οικοδομήσουν αυτοί που λέμε λαός, εργατική τάξη, ιδιαίτερα η νέα γενιά. Αυτή η συλλογικότητα που δρα, που παλεύει, που έχει οράματα κι έχει και τα "θέλω" της. Και σ' αυτό βοηθούν οι αγώνες για να κάνουμε βήματα, μικρά έστω μπροστά, κυρίως να αλλάζει η συνείδηση, με την έννοια να συνειδητοποιείται περισσότερο, απ' όλους τους εργαζόμενους, από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, αυτό το σχέδιο για τη νέα κοινωνική οργάνωση, για να φύγουμε απ' αυτό το ξεπερασμένο σύστημα, απ' αυτή τη βαρβαρότητα. Και όχι να στέλνουμε κάθε φορά απλώς χαιρετίσματα στην εξουσία».