Media

Μάχη κολοσσών "στην ποδιά" των TikTokers


"Αγκωνιές" από Meta, YouTube, Snapchat, X, Substack και άλλες πλατφόρμες για να πάρουν τους ψηφιακούς δημιουργούς του

Με το TikTok να κινδυνεύει με απαγόρευση στις ΗΠΑ, εν αναμονή απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου για το μέλλον του (ή κάποια παρέμβαση της τελευταίας στιγμής από τον Τραμπ ή τον Μπάιντεν), άλλες τεχνολογικές εταιρείες προετοιμάζονται να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, προσελκύοντας δημιουργούς και χρήστες από την πλατφόρμα.

Ενώ κολοσσοί όπως η Meta και το YouTube προσπαθούν εδώ και χρόνια να ανταγωνιστούν το TikTok, η απειλή άμεσου κλεισίματος αποτελεί μοναδική ευκαιρία να αποσπάσουν πάνω από 170 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ και τη μεγάλη βάση δημιουργών του – πολλοί από τους οποίους εξασφαλίζουν το εισόδημά τους (ή τουλάχιστον προσπαθούν) μέσα από την πλατφόρμα.

Ακόμα κι αν το TikTok επιβιώσει, οι προσπάθειες να προσελκύσουν τους χρήστες του είναι μια καλή αφορμή για να εξετάσουν πόσοι μπορούν να μετακινηθούν, την ώρα που εφαρμογές όπως το Red Note και το Lemon8 – επίσης ιδιοκτησία της ByteDance – φαίνεται να κερδίζουν έδαφος.

"Χείρα φιλίας" προς τους δημιουργούς

Με εκατομμύρια δημιουργούς και χρήστες να βρίσκονται ξαφνικά σε αναζήτηση νέας "στέγης," πολλές τεχνολογικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει να τους προσεγγίζουν. Το Snapchat, για παράδειγμα, λανσάρει μια νέα καμπάνια με το σλόγκαν «βρείτε τα αγαπημένα σας πρόσωπα στο Snapchat», προβάλλοντας influencers που είχαν γίνει γνωστοί μέσω του TikTok, όπως οι Loren Gray, Matt Friend, Avani Gregg και Harry Jowsey.

Σε μία διαφήμιση, η Gregg λέει: «Μπορείτε να δείτε όλο το καθημερινό μου περιεχόμενο στο Snapchat – από προετοιμασίες για τη μέρα μου μέχρι αστεία στιγμιότυπα από τα παρασκήνια». Η καμπάνια αυτή έχει στόχο να πείσει τους χρήστες του TikTok να συνεχίσουν να παρακολουθούν τους αγαπημένους τους δημιουργούς, αλλά σε μία νέα πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τον Jowsey, «Το Snapchat είναι η καλύτερη και πιο εύκολη πλατφόρμα για να χτίσεις μια πραγματική κοινότητα. Σε άλλες εφαρμογές υπάρχει μεγάλη πίεση για τέλειο περιεχόμενο, αλλά στο Snapchat νιώθεις σαν να μιλάς με φίλους».

Νέα στρατηγική και χρηματοδότηση από το Substack

Το Substack, παραδοσιακά γνωστό ως πλατφόρμα ενημερωτικών δελτίων, στοχεύει επίσης τους δημιουργούς του TikTok. Πρόσφατα ανακοίνωσε ένα χρηματικό βραβείο $25.000, το «Βραβείο Απελευθέρωσης από το TikTok», για τους χρήστες που θα ανεβάσουν ένα αυθεντικό βίντεο στο TikTok, εμπνέοντας άλλους να ενταχθούν στο Substack.

Ο CEO του Substack, Chris Best, δηλώνει: «Προσπαθούμε να δείξουμε ότι οι δημιουργοί αξίζουν κάτι καλύτερο από την εξάρτηση από αλγόριθμους που δεν έχουν πάντα το συμφέρον τους στο επίκεντρο. Στο Substack, οι δημιουργοί έχουν άμεση επαφή με το κοινό τους».

Το Substack, μάλιστα, επιτάχυνε την κυκλοφορία λειτουργιών ζωντανής ροής, παρέχοντας πρόσβαση σε όλους τους εκδότες με τουλάχιστον 10 δωρεάν συνδρομητές.

Παράλληλα, οι δύο μεγάλοι ανταγωνιστές – Meta και YouTubeεπενδύουν δυναμικά σε Reels και Shorts αντίστοιχα, ενσωματώνοντας αλγόριθμους που προωθούν πρωτότυπο περιεχόμενο.

Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα παραμένει: ποια πλατφόρμα θα καταφέρει να κερδίσει την προσοχή των δημιουργών και να επιλύσει το πρόβλημα της καλύτερης χρηματοδότησης;

Είτε επιβιώσει το TikTok είτε όχι, η μάχη για την προσοχή και τους δημιουργούς του έχει ξεκινήσει για τα καλά.

Image by lookstudio on Freepik

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις