Την έκδοση τιμολογίων, καθώς και τη διενέργεια πλήθους άλλων συναλλαγών με την Εφορία θα επιτρέπει η νέα εφαρμογή myDATAapp που παρουσιάζει σήμερα ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής.
Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες είτε μέσω των κινητών τηλεφώνων είτε μέσω tablet και υπολογιστών, αφενός διευκολύνουν τους φορολογούμενους, αφετέρου αποτελούν νέα εργαλεία εύκολων διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ, για τον εντοπισμό φοροδιαφυγής.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΑΔΕ προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς στην πλήρη ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών με τους φορολογούμενους και των παρεχόμενων υπηρεσιών, αξιοποιώντας την τεχνολογία, καθώς και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η νέα εφαρμογή myDATAapp απευθύνεται σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις, καθώς και σε όλους τους φορολογούμενους, αφού θα προσφέρει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών και διευκολύνσεων.
Μεταξύ άλλων στο εξελιγμένο myDATAapp της ΑΑΔΕ θα υπάρχουν οι ακόλουθες υπηρεσίες:
- Η έκδοση τιμολογίων και αποδείξεων λιανικής από το κινητό ή το tablet.
- Η έκδοση των ψηφιακών δελτίων αποστολής, η οποία θα καταστεί υποχρεωτική, με στόχο την παρακολούθηση από την εφορία της διακίνησης των αγαθών και θα μπορεί να γίνεται από το από το κινητό ή το tablet.
- Η τήρηση του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο θα είναι online με την ΑΑΔΕ, όταν αρχίσει να λειτουργεί.
- Η παρακολούθηση και η ενημέρωση για το ύψος των οφειλών των χρηστών προς την Φορολογική Διοίκηση.
- Η παρακολούθηση των αιτημάτων επιστροφής φόρων, εάν έχουν υποβληθεί.
- Η πληρωμή φόρων και τελών μέσω του IRIS ή χρεωστικά και πιστωτικών καρτών.
- Η αποθήκευση εγγράφων που αφορούν π.χ. σε αποδείξεις πληρωμής τελών κυκλοφορίας, φορολογική ενημερότητα, αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων και άλλα πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις.
- Οι ενημερώσεις και οι ειδοποιήσεις της ΑΑΔΕ, για φορολογικές υποχρεώσεις και ραντεβού με τη φορολογική διοίκηση.
- Ο εντοπισμός υπηρεσιών και επικοινωνίας με την ΑΑΔΕ μέσω geolocation και Tap-to-Call λειτουργίας.
- Άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή appodixi για σκανάρισμα έλεγχο των αποδείξεων λιανικής, καθώς και δυνατότητα γρήγορης σύνδεσης στην εφαρμογή με PIN ή βιομετρικά στοιχεία.
- Η δημιουργία του Chatbot, το οποίο με τη χρήση της πλέον εξελιγμένης και σύγχρονης μορφής τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να απαντά σε ερωτήματα φορολογουμένων, αντί για υπαλλήλους.