Πολιτική

Πιτσιόρλας: Η επίλυση του σκοπιανού προϋπόθεση ανάπτυξης στα Βαλκάνια


Η επίλυση των πολιτικών προβλημάτων στα Βαλκάνια είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη όλης της περιοχής, σημείωσε ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας ,στο φόρουμ Συνεργασίας Βαλκανίων και Εύξεινου Πόντου.

Τα Βαλκάνια, σημείωσε ο υφυπουργός, είναι ένα σταυροδρόμι όπου συναντιόνται οι γεωπολιτικές επιδιώξεις των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων, της ΕΕ, της Αμερικής, της Ρωσίας και προσφάτως και της Κίνας.

"Σήμερα η Ελλάδα πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα σε όλες αυτές τις παραμέτρους ως μέλος της ΕΕ και χώρα του ΝΑΤΟ Λόγω της COSCO είμαστε η κύρια πύλη εισόδου ασιατικών προϊόντων στην Ευρώπη. Εχουμε φιλικές και θρησκευτικές σχέσεις με τη Ρωσία και ταυτόχρονα έχουμε μια δύσκολη σχέση με τη γείτονά μας την Τουρκία, αν και είμαστε μαζί στο ΝΑΤΟ", είπε ο υφυπουργός. Συνέχισε ότι το ζητούμενο για τη χώρα μας είναι να καταστρώσει μία στρατηγική που να αποφέρει οφέλη για την ίδια αλλά να προάγει και την ανάπτυξη της γύρω περιοχής. Αυτό είναι συνολικά  το πρόβλημα για όλες τις χώρες της περιοχής.

Ο κ. Πιτσιόρλας, τόνισε ότι  "εάν δεν συνταιριάξουμε με τεχνικό τρόπο και δεν βρούμε διέξοδο θετική σε αυτές τις επιδιώξεις, δε θα πετύχουμε. Μπορεί να συζητάμε την τεχνική πλευρά και την οικονομική πλευρά επενδύσεων και έργων, όμως αν δεν βρούμε τη συνισταμένη των γεωστρατηγικών επιδιώξεων και δεν λύσουμε τα πολιτικά προβλήματα δεν νομίζω ότι θα πετύχουμε".

Στη συνέχεια της ομιλίας του επισήμανε ότι αυτές τις ημέρες είμαστε στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων  με τη FYROM για να επιλύσουμε τη διαφορά ως προς το όνομα. Η επίλυση αυτού του προβλήματος είναι προϋπόθεση για να υλοποιηθεί ένα μεγάλο κομμάτι της συνδεσιμότητας. Να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης "ευρωλιμένας" με την κατάληξη της πλωτής διασύνδεσης του Δούναβη με το συγκεκριμένο λιμάνι μέσω του πλωτού Αξιού. Αυτό ήταν ένα ευρωπαϊκό σχέδιο το οποίο δεν έχει προχωρήσει. Εάν όμως λύσουμε τις διαφορές μας με τη γειτονική χώρα δημιουργείται ένας διάδρομος κεντρικός από τη Μεσόγειο προς την κεντρική Ευρώπη. Θα μπορεί να ολοκληρωθεί και η σιδηροδρομική γραμμή  Βουδαπέστη-Βελιγράδι, φθάνοντας μέχρι τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά.

Αυτά όμως, συνέχισε ο υφυπουργός, είναι ζητήματα που έπονται. Εξαρτώνται και από το πως θα αξιολογήσει τα δεδομένα η Ευρωπαϊκή Ένωση, τι θα διαγνώσει για τις επιδιώξεις της Κίνας καθώς και από άλλες παραμέτρους.

Πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες ώστε ο ανταγωνισμός να μετατραπεί σε συνεργασία. Προφανώς είναι μία δύσκολη διαδικασία, όμως αυτός είναι ο δρόμος.

Εμείς ως Ελλάδα, κατέληξε ο υφυπουργός, μπορούμε να συνεισφέρουμε με τα λιμάνια που διαθέτουμε στην έξοδο στη Μεσόγειο, στη σύνδεση με τα λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα. Μπορούμε να συμβάλουμε, όπως το κάνουμε μέχρι τώρα με τη Βουλγαρία, για τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες. Ομως πρωτίστως θα πρέπει να συνταιριάξουμε και τις πολιτικές σε μία στρατηγική αποδοτική για όλους. "Να μην βλέπουμε μπροστά μας φαντάσματα και φόβους αλλά μία θετική προοπτική ανάπτυξης για την περιοχή".
 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις