Σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη εξαπολύει η Νέα Αριστερά με αφορμή το Άρθρο 20 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), κατηγορώντας την ότι αφαιρεί πόρους από τις τοπικές κοινωνίες και μετατρέπει τα πρόστιμα σε «μηχανισμό είσπραξης» για το κεντρικό κράτος.
Η Νέα Αριστερά υποστηρίζει ότι, μέσω του συγκεκριμένου άρθρου, αφαιρείται από τους Δήμους το δικαίωμα είσπραξης των προστίμων του Κ.Ο.Κ., με αποτέλεσμα τα έσοδα να συγκεντρώνονται σε κρατικό λογαριασμό υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΟΔ.Υ.Σ.Ε.Α.Σ.
Πολιτική Επιλογή ο Κρατικός Συγκεντρωτισμός
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πίσω από την «τεχνική» διατύπωση του νόμου κρύβεται μια σαφής πολιτική επιλογή: «να αποδυναμωθεί η τοπική αυτοδιοίκηση και να μετατραπεί η οδική ασφάλεια σε μηχανισμό είσπραξης που τροφοδοτεί το κεντρικό κράτος».
Το κόμμα τονίζει ότι οι Δήμοι χάνουν μια σημαντική πηγή εσόδων, την οποία χρησιμοποίησαν έως σήμερα για τη χρηματοδότηση κρίσιμων έργων, όπως:
- Συντήρηση οδικού δικτύου
- Διαγραμμίσεις
- Φωτισμός
Πρόστιμα: Από Πρόληψη σε Φοροεισπρακτική Δραστηριότητα
Η Νέα Αριστερά επικρίνει την κυβερνητική δέσμευση ότι χρήματα θα «αποδίδονται» στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) μόνο εφόσον συντηρούν τις κάμερες.
«Μετατρέπει το αυτονόητο δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών σε επιδοτούμενη υποχρέωση», αναφέρεται χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η απόδοση των πόρων εξαρτάται πλέον από τη «διάθεση» του εκάστοτε Υπουργού.
Παράλληλα, επισημαίνεται ο πλήρης εισπρακτικός ρόλος που αποκτά η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.Α.Σ., η οποία αναλαμβάνει τη βεβαίωση και προσαύξηση των προστίμων, ακόμη και με επιπλέον 20% μετά την παρέλευση οκτάμηνης προθεσμίας.
«Έτσι, η οδική ασφάλεια παύει να είναι δημόσιο καθήκον και μετατρέπεται σε φοροεισπρακτική δραστηριότητα με λογική ποινής αντί για πρόληψη», καταλήγει η ανακοίνωση.
«Για ακόμη μία φορά, η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να ενισχύσει το πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης, επιλέγει τον κρατικό συγκεντρωτισμό».
Η Νέα Αριστερά δηλώνει ότι αντιτίθεται σε αυτές τις «πολιτικές φτωχοποίησης των Δήμων» και υπερασπίζεται το δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών να διαχειρίζονται αυτόνομα τα ζητήματα οδικής ασφάλειας στους δρόμους τους.