Πολιτική

Σε λειτουργία οι «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ


Αρχισαν σήμερα να λειτουργούν στην Αττική οι πρώτες «έξυπνες» στάσεις αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ, με εφαρμογές τηλεματικής  που βάζουν τέρμα στην αναμονή των επιβατών και διευκολύνουν τον προγραμματισμό των μετακινήσεών τους.

Το νέο σύστημα, που θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή μέσα στον Απρίλιο, προσφέρει στους μετακινούμενους με μεσα μαζικής μεταφοράς άμεση ενημέρωση σχετικά με την εκτέλεση των δρομολογίων. Παράλληλα  διευκολύνει τον ΟΣΥ στη διαχείριση του στόλου και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.

 Από τις οθόνες που είναι τοποθετημένες στις στάσεις, οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και τρόλεϊ, ενώ με έκτακτα μηνύματα θα ενημερώνονται για προβλήμτα στη λειτουργία του δικτύου αστικών συγκοινωνιών. Υπάρχει επίσης δυνατότητα ηχητικής ενημέρωσης μέσω κουμπιού στον στύλο της στάσης, ώστε να διευκολύνονται άτομα με αναπηρία, όπως οι τυφλοί.

Η ενημέρωση των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών θα γίνεται επίσης και μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές): Θα υπάρχει εφαρμογή που θα δείχνει ανα πάσα στιγμή τις θέσεις των οχημάτων πάνω σε χάρτη,  την ώρα άφιξης του επόμενου οχήματος, την πλησιέστερη στάση, καθώς και την ταχύτερη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος.

 Η εφαρμογή αυτή θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούνται ευρέως (Android, iOS, Windows). Η ίδια δυνατότητα θα υπάρχει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και από το website του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr/).

Από τα κέντρα ελέγχου του ΟΑΣΑ θα γίνεται η επίβλεψη των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό, τη διαχείριση και εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, πρόκειται για ένα αναγκαίο και χρήσιμο έργο που χρειάστηκε πάνω από δέκα χρόνια έως ότου ωριμάσει και αρχίσουν οι διαδικασίες υλοποίησής του. «Χρειάστηκε να ξεπεραστούν και να αντιμετωπιστούν από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ και τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εμπλοκές, καθυστερήσεις και διαχειριστικές αστοχίες των κυβερνήσεων και διοικήσεων του ΟΑΣΑ του παρελθόντος», σημειώνει το υπουργείο.

Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε  τον Ιούλιο του 2014 και αφού είχε μεσολαβήσει χρονικό διάστημα περίπου τριών ετών από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, έως την οριστικοποίηση και υπογραφή της σύμβασης.

Στην αρχική σύμβαση του έργου δεν είχαν προβλεφθεί σημαντικοί όροι, όπως π.χ. αυτός για τη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας του έργου. Οι όροι αυτοί διασφαλίστηκαν με παρεμβάσεις της νέας διοίκησης ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση, η εφαρμογή της τηλεματικής περιλαμβάνει μόνο 1.000 «έξυπνες» στάσεις από ένα πολλαπλάσιο σύνολο στάσεων που υπάρχουν στο δίκτυο του ΟΑΣΑ. Είναι θέμα που εξετάζεται να αντιμετωπιστεί με ολοκληρωμένη λύση.

Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εξετάζει επίσης τη διασύνδεση του συστήματος τηλεματικής με το αντίστοιχο του τραμ, καθώς δεν υπήρχε ανάλογη πρόβλεψη.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ άσκησε ιδιαίτερη πίεση προς τον ανάδοχο ώστε να τηρήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και να παραδώσει το έργο μέχρι τις 21 Μαρτίου 2016, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις