Πολιτική

Σε ναυάγιο καταλήγει ο διαγωνισμός για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σήμερα οι προσφορές


Σε κλίμα έντασης, αμφισβητήσεων και αντιδράσεων που κορυφώνονται με την πανελλαδική απεργία των εργαζόμενων σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς (ΟΣΕ, προαστιακός, Μετρό, τραμ), ολοκληρώνεται σήμερα η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας  τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού Rosco. Το απόγευμα στις 5 λήγει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, είναι όμως αμφίβολο αν θα εμφανισθεί έστω και ένας υποψήφιος αγοραστής-επενδυτής.

Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι προσφορά ενδέχεται να κατατεθεί από την ιταλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων Trainitalia και θα αφορά μόνον την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για την Rosco, που απετέλεσε αντικείμενο ενδιαφέροντος της εταιρείας Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) και της ΓΕΚΤΕΡΝΑ, κατά πάσα πιθανότητα δεν εμφανισθεί υποψήφιος.

Κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούν ότι αν υποβληθεί μόνον μία προσφορά από τους Ιταλούς, απλώς θα «σωθούν τα προσχήματα» και ο διαγωνισμός θα καταλήξει άγονος. Θα ακολουθήσει νέα προκήρυξη προς τα τέλη του έτους, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με Ρώσους και Κινέζους (Cosco), που ενδιαφέρονται να αναλάβουν τη διαχείριση των ελληνικών σιδηροδρόμων και να δημιουργήσουν ολοκληρωμένο δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών προς/από την κεντρική Ευρώπη.

Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ότι αν ναυαγήσει τώρα ο διαγωνισμός, θα εγερθεί από πλευράς ΕΕ ζήτημα  κρατικών ενισχύσεων και θα ζητηθεί να επιστρέψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΟΣΕ σημαντικά ποσά στο Δημόσιο.

Εάν υποβληθεί σήμερα μία προσφορά, η απαίτηση της ΕΕ θα παγώσει και θα υπάρχει χρόνος για να προετοιμασθεί νέος διαγωνισμός υπό καλύτερες προϋποθέσεις.

Επισημαίνεται ότι  οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco. Την συναρτούν όμως με την απόκτηση του ελέγχου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), και τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου που θα δίνει  στη Μόσχα εύκολη πρόσβαση στη Μεσόγειο.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις