Πολιτική

Θετικά τα μεγέθη της αγοράς ελαστικών αυτοκινήτων


Με θετικό πρόσημο (+9% σε τεμάχια, +3,3% σε αξία) έκλεισε η εγχώρια αγορά των ελαστικών αυτοκινήτων το πρώτο οκτάμηνο του 2016, στο κανάλι των καταστημάτων πώλησης και επισκευής ελαστικών (βουλκανιζατέρ) με βάση τα στοιχεία Retail Audit της GfK. Συνεχίζεται έτσι η ανοδική πορεία από την περυσινή χρονιά, παρά τη μέτρια επίδοση, με πτωτική μάλιστα τάση κατά το τρίμηνο Μαρτίου- Μαΐου 2016. Σημαντική είναι η πτώση τιμών που παρατηρείται, τόσο στις επώνυμες μεγάλες μάρκες όσο και στις πιο μικρές.

Πιο συγκεκριμένα, συνεχίζεται, αν και με μειωμένο ρυθμό, η μείωση των μεριδίων των επωνύμων μαρκών, μία τάση που ξεκίνησε από το 2014, και αποτελεί πλέον ευρωπαϊκή τάση. Η καθιέρωση των “B-brands” στο προϊοντικό μείγμα των “παραδοσιακών παικτών” αλλά και η αυξανόμενη αποδοχή που λαμβάνουν αυτά από τους καταναλωτές έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο των ασιατικών μαρκών, δημιουργώντας μεγάλο ανταγωνισμό στο εύρος τιμών έως τα 60€, που είναι πλέον το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς των ελαστικών (26,1%) και ενισχύεται δυναμικά. Αξιοσημείωτες είναι οι διαφορές, ωστόσο, ανά γεωγραφική περιοχή όσον αφορά στη δυναμική των μεγάλων και των μικρότερων μαρκών.

Διάμετροι

ΗΕλληνική αγορά κινείται σταθερά προς την τάση που ακολουθούν οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες ως προς τον προσανατολισμό σε μεγαλύτερες διαμέτρους (κυρίως 16” και 17”). Οι κύριες μάρκες είναι αυτές που υπερέχουν και αυξάνουν τη δυναμική τους στις συγκεκριμένες κατηγορία “οδηγώντας” αυτή την αλλαγή.

Ηεισροή στην αγορά πολλών μαρκών τα τελευταία 3 χρόνια, και με μεγαλύτερη έμφαση στα χαμηλότερα πεδία τιμών, δημιούργησε αυξανόμενο ανταγωνισμό αλλά και ανάγκασε την αγορά να εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό αφού οι παραδοσιακές μάρκες “άπλωσαν” το προϊοντικό τους μείγμα και προχώρησαν σε πιο επιθετική τιμολόγηση, ενώ και νέες μάρκες που δεν διακινούνταν στην αγορά πριν μία τριετία έχουν καταφέρει να καθιερωθούν και να παρουσιάζουν σημαντική δυναμική.

“Κατοχή μάρκας ελαστικών” 

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας που διενήργησε η GfK στο πρώτο τρίμηνο του 2016 σε δείγμα περίπου 1.000 ενήλικων ατόμων, δύο στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι οδηγούν, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται σημαντικά για τους άνδρες, για τις ηλικιακές ομάδες 35-54 ετών αλλά και για τους κατοίκους επαρχιακών περιοχών. Από αυτούς, σχεδόν 7 στους 10 (73%) δήλωσαν ότι γνωρίζουν τη μάρκα των ελαστικών που “φοράει” το αυτοκίνητό τους.

Η Michelin αναδεικνύεται πρώτη μάρκα που δήλωσαν οι ερωτηθέντες ότι έχουν στο αυτοκίνητό τους (29%), ενώ την τριάδα συμπληρώνουν η Pirelli (14%) και η Bridgestone (10%) με την Continental να ακολουθεί (8%) . Σημειώνεται ότι το παραπάνω γράφημα αφορά στη μάρκα που πιστεύουν ότι έχουν, και όχι απαραίτητα την μάρκα που “φοράνε”.

Πάνω από 9 στους 10 άνδρες (93%) δήλωσαν ότι οι ίδιοι είναι οι υπεύθυνοι για την επιλογή της μάρκας των ελαστικών τους, ενώ αντίθετα το 41% των γυναικών λέει ότι κάποιος άλλος επιλέγει τη μάρκα των ελαστικών για το αυτοκίνητό τους.

Όσον αφορά στο κριτήριο επιλογής της μάρκας ελαστικών, πρώτο κριτήριο για τους καταναλωτές είναι το να εμπιστεύονται τη μάρκα και να την θεωρούν αξιόπιστη (36%), ενώ η χαμηλή τιμή (30%) είναι ο επόμενος λόγος προτίμησης. Το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε πως επιλέγει τη μάρκα ελαστικών με την οποία αγόρασε το αυτοκίνητο, ενώ και σχεδόν ένας στους δέκα (12%) δήλωσε ότι εμπιστεύεται τη συμβουλή του τεχνικού στο βουλκανιζατέρ, και το ίδιο ποσοστό (12%) ανέφερε ότι επιλέγει μια μάρκα που ο συνδυασμός τιμής και ποιότητας του φαίνεται ο καλύτερος.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις