Χρηστικά

Μπλόκο σε όλους τους φορολογούμενους με το νέο Taxisnet που στήνει η ΑΑΔΕ!


Kάθε φορολογούμενος θα εξυπηρετείται και θα ελέγχεται από οποιαδήποτε φορολογική υπηρεσία σε ολόκληρη τη χώρα

Παρακολούθηση όλων των φορολογουμένων, έξυπνες διασταυρώσεις και συνδυαστικούς φορολογικούς ελέγχους θα επιτρέπει το νέο Taxisnet που στήνει η ΑΑΔΕ, μετά την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο.

Πρόκειται για την εκ βάθρων αναδόμηση του συστήματος Taxis, μετά από πολλές δεκαετίες, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τα τέλη του 2026.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS - TAXISNET - ELENXIS), θέτει τις βάσεις για τη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.

Η Αρχή αναφέρει ακόμη, ότι το νέο σύστημα, αξιοποιεί τεχνολογικές καινοτομίες, απλοποιεί διαδικασίες και ενισχύει την επιχειρηματικότητα, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό φορολογικό περιβάλλον για πολίτες και επιχειρήσεις. Ειδικότερα το νέο TAXIS:

  • Ενοποιεί και εκσυγχρονίζει όλα τα υφιστάμενα συστήματα (TAXIS, TAXISnet, ELENXIS).
  • Δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ για κάθε φορολογούμενο, διευκολύνοντας τις συναλλαγές του.
  • Αναβαθμίζει τον έλεγχο δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης των υποθέσεων, από την ανάθεση μέχρι και την αποπληρωμή του φόρου, προσφέροντας περαιτέρω διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
  • Καταργεί τη χωρική αρμοδιότητα, αφού κάθε φορολογούμενος θα εξυπηρετείται σε οποιαδήποτε φορολογική υπηρεσία
  • Απλουστεύει τις επιχειρησιακές διαδικασίες, μειώνει το διοικητικό φόρτο βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
  • Αναβαθμίζει τις δυνατότητες συλλογής, ανάλυσης και αξιοποίησης των δεδομένων, προσφέροντας αποτελεσματικότερη διαχείριση των φορολογικών υποθέσεων.
  • Υιοθετείται ενιαίο σύστημα λογιστικής και ενοποιούνται φορολογικές και τελωνειακές οφειλές.
  • Αναβαθμίζει και διευρύνει εσωτερικές και εξωτερικές διαλειτουργικότητες με άλλα συστήματα της ΑΑΔΕ και του Δημοσίου Τομέα

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 86.181.528,66 ευρώ καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχει διάρκεια 5 ετών και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029. Ταυτόχρονα προβλέπεται συντήρηση διάρκειας 4 ετών πρόσθετου προϋπολογισμού 33.460.160,00€.

Παράλληλα, η ΑΑΔΕ έχει θέσει ως στόχο την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών, με τα πρώτα επιμέρους υποσυστήματα να τίθενται σε λειτουργία από το τέλος του 2026.

Πλέγμα διασταυρώσεων

Παράλληλα το νέο Taxisnet, θα υποστηρίζει τις ακόλουθες δυνατότητες:

  1. Την απόδοση ΑΦΜ σε φυσικά και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, ο οποίος πρέπει να έχει την απαιτούμενη ευελιξία ως προς το σχηματισμό του να προσαρμόζεται σε αλλαγές στη νομική βάση.
  2. Την έναρξη και τον κύκλο ζωής κάθε επαγγελματικής-επιχειρηματικής δραστηριότητας αποδίδοντας Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) και τηρώντας ό,τι προβλέπει ο νόμος για το είδος της δραστηριότητας ή επιχείρησης κατά περίπτωση.
  3. Την αρχή «μόνον άπαξ», σύμφωνα με την οποία τα φυσικά και νομικά πρόσωπα χρειάζεται να εισάγουν μόνο μία φορά τις απαιτούμενες πληροφορίες στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση.
  4. Θα διαλειτουργεί με μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης (π.χ. Εθνικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων, Ηλεκτρονικό Μητρώο Φερεγγυότητας) που διαθέτουν αυθεντική πληροφορία προκειμένου να αντλεί δεδομένα αναφορικά με ιδιότητες και χαρακτηριστικά φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων και παρέχει τη δυνατότητα επισύναψης σχετικού δικαιολογητικού για κάθε πληροφορία που λαμβάνεται.
  5. Θα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών, το Γενικό Εμπορικό Μητρώο για τις επιχειρήσεις, τις Αστυνομικές Αρχές, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ασφαλιστικούς φορείς/ΗΔΙΚΑ/e-ΕΦΚΑ, Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), Επιμελητήρια, δικαστήρια (π.χ. Ειρηνοδικεία, Πρωτοδικεία), άλλες δημόσιες υπηρεσίες, άλλες φορολογικές αρχές αλλοδαπής, αρχές έκδοσης εγγράφων άλλων χωρών, το Μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, τις εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητόδρομων, το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μετα-φορών, την ηλεκτρονική εφαρμογή «Συστηθείτε» (Know Your Customer –eGov-KYC), καθώς και με εταιρείες τηλεφωνίας, εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και πιστωτικά ιδρύματα.
  6. Θα παρέχει αυτοματοποιημένες λειτουργίες ενημέρωσης των στοιχείων του Φορολογικού Μητρώου σύμφωνα με τα «γεγονότα ζωής» φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.
  7. Θα υποστηρίζει τον εντοπισμό και τη συστηματική σήμανση ανενεργών φορολογούμενων.
  8. Θα παρέχει λειτουργίες μεταβολής των τηρούμενων στοιχείων σύμφωνα με συγκεκριμένους επιχειρησιακούς κανόνες από εξουσιοδοτημένους χρήστες της ΑΑΔΕ ή εξουσιοδοτημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες άλλων δημόσιων υπηρεσιών.
  9. Θα περιλαμβάνει αυτοματοποιημένες λειτουργίες ελέγχου ποιότητας και δια-σταύρωσης δεδομένων από πρόσφορες πηγές σύμφωνα με επιχειρησιακούς κανόνες με στόχο την αποτροπή διπλών εγγραφών και σφαλμάτων, την αναγνώριση και ταυτοποίηση προβληματικών ή ενδεχομένως αναληθών εγγραφών.
  10. Υποστηρίζει τη διαχείριση εκπροσώπων των φορολογούμενων (π.χ. λογιστές, φοροτεχνικούς, φορολογικούς εκπροσώπους, πληρεξουσίους) και τη δημιουργία κύκλου διαχείρισης εξουσιοδοτήσεων από φορολογούμενους.
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα