Ως σύμμαχος και όχι ανταγωνιστής της τηλεόρασης αυτοπαρουσιάστηκε το YouTube στο συνέδριο NATPE Budapest 2025, επιδιώκοντας να προσελκύσει παραγωγούς, σταθμούς και πλατφόρμες για νέες μορφές συνεργασίας.
Ο Andreas Briese, διευθυντής του YouTube για τη Γερμανία και υπεύθυνος για την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου, τονίζοντας: "Το YouTube μπορεί να είναι συνεργάτης που θα ενισχύσει την επιχείρησή σας, να σας φέρει νέες πηγές εσόδων και να σας βοηθήσει να καινοτομήσετε".
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας, η πλατφόρμα υπενθύμισε την τεράστια επιρροή της: περισσότερα από 70 δισ. δολάρια έχουν καταβληθεί σε δημιουργούς, καλλιτέχνες και media partners μέσα στα τελευταία τρία χρόνια. Όπως είπε χαρακτηριστικά:
Καμία άλλη πλατφόρμα δεν λειτουργεί σε τέτοια κλίμακα
Η νέα τηλεόραση;
Εντυπωσιακή ήταν και η αποκάλυψη ότι η τηλεόραση έχει γίνει η κυρίαρχη συσκευή για την παρακολούθηση YouTube στις ΗΠΑ. Η πλατφόρμα είναι το πιο δημοφιλές streaming service σε τηλεοπτικές συσκευές, ξεπερνώντας το Netflix, το Prime Video και το Hulu. Σε καθημερινή βάση, 1 δισεκατομμύριο ώρες περιεχομένου προβάλλονται μέσω τηλεοράσεων.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον: το 50% αυτής της θέασης αφορά βίντεο διάρκειας άνω των 20 λεπτών.
Το μήνυμα είναι σαφές: το μακροσκελές περιεχόμενο κυριαρχεί, και ανοίγει τον δρόμο για προβολή ολόκληρων επεισοδίων και σειρών στο YouTube.
Από την προώθηση στο έσοδο: Πώς δουλεύει το μοντέλο
Ο Briese εξήγησε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο του YouTube βασίζεται στην κοινή κατανομή εσόδων με τους δημιουργούς. Αυτό σημαίνει ότι όσο μεγαλύτερος ο χρόνος θέασης, τόσο περισσότερες διαφημίσεις μπορούν να προβληθούν και τόσο περισσότερα έσοδα αποφέρουν οι προβολές.
Τα έσοδα δεν εξαρτώνται από τα views, αλλά από τον χρόνο παρακολούθησης. Και γι’ αυτό το μακροσκελές περιεχόμενο είναι τόσο κρίσιμο
Ένα χαρακτηριστικό case study προήλθε από το Channel 4 του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο αύξησε κατά 81% το μακροσκελές περιεχόμενο στο YouTube, με αποτέλεσμα:
- +105% στον συνολικό χρόνο θέασης
- +169% στις προβολές πλήρων επεισοδίων
- +78% στα έσοδα από YouTube
Παρόμοιες στρατηγικές ακολούθησαν και διεθνείς κολοσσοί:
- Η Paramount+ δημοσίευσε το πρώτο επεισόδιο της σειράς Lioness στο YouTube λίγο μετά την πρεμιέρα της στην πλατφόρμα της, με σκοπό την ενίσχυση του awareness.
- Η Disney+ ανέβασε ολόκληρη την πρώτη σεζόν της σειράς Andor στο YouTube πριν την κυκλοφορία της δεύτερης, ως μέσο επαναδραστηριοποίησης του κοινού και προσέλκυσης νέων συνδρομητών.
YouTube: Χώρος δοκιμών και καινοτομίας
Ο Briese παρουσίασε το YouTube και ως πεδίο πειραματισμού για νέες μορφές περιεχομένου. «Αποτελεί ένα είδος δοκιμαστικού σωλήνα για καινοτόμες ιδέες», δήλωσε, σημειώνοντας ότι η πλατφόρμα έχει αναδείξει νέες τάσεις, όπως ομαδική παρακολούθηση live streaming βίντεο, κυρίως στον χώρο του gaming.
Το μήνυμα του YouTube προς τους δημιουργούς:
«Δεν πετυχαίνουμε εμείς, αν δεν πετυχαίνετε εσείς», κατέληξε ο Briese, υπογραμμίζοντας ότι το YouTube δεν επιδιώκει να ανταγωνιστεί τους παραδοσιακούς παρόχους περιεχομένου, αλλά να συνεργαστεί μαζί τους για διανομή, διαφήμιση, καινοτομία και μακροχρόνια ανάπτυξη.
Το NATPE Budapest φέτος συγκέντρωσε περισσότερους από 750 συνέδρους από 65 χώρες, με περισσότερους από 400 αγοραστές περιεχομένου και στόχο την ενίσχυση των διασυνοριακών συνεργασιών, της ανταλλαγής ιδεών και τη δημιουργία της επόμενης γενιάς επιτυχημένων formats.