Να μειώσει τα πάγια κόστη της κατά 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (214 εκατομμύρια δολάρια) προτίθεται η Volvo, μετά τη μείωση της κερδοφορίας της, λόγω προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στις πωλήσεις από τον εμπορικό πόλεμο Κίνας - ΗΠΑ.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια από τις τελευταίες που εισέρχονται στη λίστα των εταιρειών που παίρνουν ανάλογα μέτρα για να μειώσουν τις ζημίες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από τις συνέπειες του εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν και τις υψηλές δαπάνες που απαιτεί η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών. Ειδικότερα, επενδύουν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, δημιουργώντας νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων και στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης εκτός από την κατασκευή νέων πλατφόρμων ιδιαίτερα υψηλού κόστους, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν και το μεγάλο κόστος για την αγορά των εξελιγμένων μπαταριών που εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Volvo, ανήκει στο κινεζικό όμιλο Geely και έχει στόχο την παράγωγη νέων πολυτελών μοντέλων, τα οποία θα ανταγωνισθούν τις premium προτάσεις των Mercedes-Benz, BMW και Audi.
Η Volvo ξεκίνησε την αναθεώρηση των δαπανών προσωπικού και άλλων δαπανών της νωρίτερα φέτος. Μέχρι στιγμής, έχει μειώσει 750 θέσεις εργασίας, κυρίως μηχανικούς και συμβούλους πληροφορικής, και μείωσε τον ωριαίο μισθό για τους συμβούλους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Χάκαν Σαμούελσον δήλωσε ότι αυτές οι περικοπές θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση 1 δισ. κορωνών από τον φετινό Ιούλιο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι τα νέα μέτρα κόστους θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς και θα επεκταθούν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ο Σαμούελσον δήλωσε ότι θα περιλαμβάνουν κάποιες περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας, αλλά θα επικεντρωθούν κυρίως στη μείωση του κόστους για να εξοικονομήσουν ακόμη ένα δισεκατομμύριο κορώνες.
Τα λειτουργικά κέρδη της Volvo, το δεύτερο τρίμηνο του 2019, μειώθηκαν κατά 39%, στα 2,6 δις κορώνες, Είναι η μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο και παρά το γεγονός ότι τα έσοδα βελτιώθηκαν κατά 1,8% στα 67,2 δις κορώνες.
Ανάλογα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των premium.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Daimler μείωσε την πρόβλεψη κερδών για τέταρτη φορά σε 13 μήνες.
Τον Μάιο, η BMW προειδοποίησε για τη μείωση των κερδών, ενώ η Volkswagen δήλωσε ότι η απόδοση των πωλήσεων στο τμήμα των επιβατικών αυτοκινήτων της έφτασε στο χαμηλότερο σημείο του στόχου της.
Η Volvo έχει συμφωνήσει για τα νέα της μοντέλα στην Κίνα να χρησιμοποιεί εφαρμογές από την Huawei, η οποία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μερικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ και πιθανές απαγορεύσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, λόγω φόβων ότι ο εξοπλισμός της θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κατασκοπεία.
Ο Σαμούελσον, δήλωσε ότι οι ενέργειες εναντίον της Huawei δεν θα έχουν αντίκτυπο στα σχέδια της Volvo, τα οποία χρησιμοποιούν εφαρμογές της Huawei στην Κίνα. Εκτός της Κίνας, χρησιμοποιούνται εφαρμογές της Google.