Επιχειρήσεις

Αγορά ποδηλάτου: Υποχώρησαν οι πωλήσεις...αυξήθηκε η εγχώρια παραγωγή


Αλλαγές εντοπίζονται σε ποιοτικά στοιχεία γύρω από την αγορά ποδηλάτου, ένας κλάδος που γνώρισε μια σχετική ώθηση τα πρώτα χρόνια της κρίση. Συγκεκριμένα τα πρώτα χρόνια της ύφεσης οι πωλήσεις του κλάδου ανήλθαν σε επίπεδα μεγαλύτερα των 300.000 τεμαχίων το έτος, ενώ η μέση χρήση ποδηλάτου αυξήθηκε σημαντικά.

Ωστόσο, η παρατεταμένη επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών άρχισε να επηρεάζει και τη συγκεκριμένη αγορά, με συνέπεια η ανάπτυξη να σταματήσει και την τελευταία πενταετία να επισημαίνονται πτωτικοί ρυθμοί.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat και τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst:

Το 2016 στη χώρα μας πωλήθηκαν 166.000 ποδήλατα, αριθμός χαμηλότερος σε σχέση με το 2015 κατά 10,3%. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 ετών οι πωλήσεις υποχώρησαν σωρευτικά κατά 48%, ενώ η αγορά απώλεσε πάνω από το 60% της αξίας της.  

Ωστόσο, Οι Έλληνες καταναλωτές το 2016 στράφηκαν στα value for money ποδήλατα εγχώριας παραγωγής, έναντι των εισαγόμενων μοντέλων. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην αύξηση των πωληθέντων τεμαχίων κατά 8,7%, στα 112.000 ποδήλατα, μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων ετών.

Επομένως, η συμμετοχή της εγχώριας παραγωγής στη συνολική αγορά το τελευταίο έτος βελτιώθηκε σε 67%, έναντι 41% πριν από 5 χρόνια, καθώς οι Έλληνες κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση στον παράγοντα «ποιότητα», αλλά και στη value for money τιμολόγηση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Τα παιδικά ποδήλατα αποτέλεσαν τη μοναδική κατηγορία η οποία το 2016 ενισχύθηκε, αν και με συνεχώς μειούμενες τιμές πώλησης. Η διάθεση των εν λόγω ποδηλάτων σταδιακά «επιστρέφει» στα εξειδικευμένα καταστήματα του κλάδου, καθώς η λειτουργία τμημάτων ποδηλάτων από τις αλυσίδες καταστημάτων αθλητικών ειδών και τα hyper market δεν είναι οικονομικά αποδοτική.

Σύμφωνα με τον κο Νίκο Γκουζέλο, Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Προϋπόθεση για την ανοδική πορεία του κλάδου αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών σε μόνιμη βάση, ώστε να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και να κατα-στεί εκ νέου πιο ελκυστική η προοπτική απόκτησης ενός ποδηλάτου. Εξάλλου, ο κλάδος ενέχει περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, καθώς, αν και ή χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί σημαντικά, εν τούτοις η διείσδυσή του είναι ακόμα χαμηλότερη σε σχέση με άλλες χώρες».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές κατα-στάσεις 5 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συ-νοψίζονται στα εξής:

- Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών το 2016 αυξήθηκε κατά 1,2% σε σχέση με το 2015, στα €25,19 εκ.

- Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 25%, στα €2,18 εκ., ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές €0,1 εκ., έναντι €0,44 εκ. το 2015

- Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ αυξήθηκαν σε 6,9% και -2,1% αντίστοιχα.

- Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια αυξήθηκε οριακά στο 1,2 προς 1.

-Τα υψηλά Αποθέματα διακινούνται διαχρονικά με αργούς ρυθμούς (9,5 μήνες το 2016).

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις