Η συζήτηση γύρω από την είσοδο των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, συνοδεύεται συχνά από δραματικούς τόνους και φόβους για ένα επικείμενο «τσουνάμι» που θα σαρώσει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.
Ωστόσο, η πραγματικότητα μέχρι σήμερα μοιάζει περισσότερο με μια σύντομη αστραπή, παρά με μια ανεξέλεγκτη καταιγίδα. Παρά τον έντονο θόρυβο, ελάχιστες κινεζικές μάρκες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν καταφέρει να αποκτήσουν ουσιαστικό μερίδιο αγοράς, ενώ τα στοιχεία πωλήσεων είναι αποκαλυπτικά.
Μέχρι το τέλος του 2024, κανένα αμιγώς κινεζικό ηλεκτρικό μοντέλο, δεν συγκαταλέγεται στα δέκα δημοφιλέστερα EV στην Ευρώπη.
Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας δείχνει ότι τέτοιες «επαναστάσεις» σπάνια εξελίσσονται όπως αρχικά αναμένονται. Οι ασιατικές μάρκες που τελικά καθιερώθηκαν στην Ευρώπη, όπως η Toyota, η Hyundai και η Kia, χρειάστηκαν δεκαετίες επενδύσεων, προσαρμογής και επιμονής για να πετύχουν.
Και ακόμη κι αυτές αποτελούν μια μικρή ομάδα «επιζώντων» μέσα σε ένα πολύ πιο ευρύ και ανταγωνιστικό τοπίο.
Διαβάστε περισσότερα στο carselectric.gr