Ελλάδα

«Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ – Η Αθήνα περνά σε νέο μοντέλο μετακινήσεων»


Κυρανάκης: «Για κάθε χιλιόμετρο το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ ενώ για το ηλεκτρικό λεωφορείο 2,5 ευρώ»

Για μια νέα εποχή στις αστικές μετακινήσεις της Αττικής έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφερόμενος στην απόφαση κατάργησης των τρόλεϊ και στην έναρξη του προγράμματος αποξήλωσης του εναέριου δικτύου, που ξεκινά την Κυριακή από τον Πειραιά με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες. Όπως τόνισε, «τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα είναι η επόμενη μέρα: ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα».

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε πως το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι πλέον υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία νέας γενιάς. Το εκτεταμένο δίκτυο των 143 χιλιομέτρων, όπως είπε, όχι μόνο δεν προσφέρει πια περιβαλλοντικό πλεονέκτημα, αλλά επιβαρύνει το οδικό περιβάλλον. «Για κάθε χιλιόμετρο με τρόλεϊ, το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ, έναντι 2,5 ευρώ με ηλεκτρικό λεωφορείο», ανέφερε.

Σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε πως λύση–εξπρές δεν υπάρχει, επιμένοντας ότι η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να περιοριστεί η χρήση των ΙΧ. Το υπουργείο προχωρά σε σειρά παρεμβάσεων: νέους και ανακαινισμένους συρμούς στο μετρό, αντικατάσταση σιδηροτροχιάς στις γραμμές 2 και 3, συχνότερα δρομολόγια, ανακαίνιση των συρμών της γραμμής 1, προσλήψεις οδηγών, καθώς και ανανέωση του στόλου λεωφορείων — με 1.000 νέα οχήματα να αναμένεται να κυκλοφορούν στην Αθήνα στις αρχές του 2026.

Αναφερόμενος στο τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας για τον Διάδρομο Μαύρης Θάλασσας–Αιγαίου, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι η χώρα «βγαίνει από την απομόνωση του σιδηροδρόμου» και ενισχύει τη θέση της στον ευρωπαϊκό χάρτη.

Όπως είπε, ο νέος διάδρομος θα συνδέσει ξανά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με σημαντικά κέντρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης και θα επιτρέψει μετακινήσεις ταχύτερες, ασφαλέστερες και με ευρωπαϊκά πρότυπα. Παράλληλα, η αναβάθμιση των υποδομών δίνει στον διάδρομο ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία, επιτρέποντας και την ταχύτερη στρατιωτική μετακίνηση, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση της Ευρώπης από τα στενά του Βοσπόρου.

Με τις αλλαγές σε συγκοινωνίες, σιδηροδρομικές συνδέσεις και αστικές μεταφορές, το υπουργείο στοχεύει σε μια πιο σύγχρονη, πράσινη και λειτουργική καθημερινότητα για τους πολίτες.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις