Επιχειρήσεις

Πώς η Levi’s εκτόξευσε τα κέρδη της παρά τους δασμούς


"Χειρουργικά στοχευμένες" αυξήσεις τιμών και ενίσχυση των άμεσων πωλήσεων

Καλύτερα των προσδοκιών της Wall Street ήταν τα αποτελέσματα γ' τριμήνου της Levi Strauss & Co, με τον κολοσσό των τζιν να αποδεικνύει ότι μπορεί να ενισχύσει την κερδοφορία του ακόμη και μέσα σε περιβάλλον αυξημένων δασμών. Κλειδί για την επιτυχία αποτέλεσαν οι προσεκτικές αυξήσεις τιμών και η στροφή της εταιρείας προς τις άμεσες πωλήσεις, μέσω των φυσικών καταστημάτων και του ηλεκτρονικού της εμπορίου.

Τα καθαρά κέρδη του τριμήνου εκτινάχθηκαν στα 218 εκατ. δολάρια, από μόλις 20,7 εκατ. ένα χρόνο πριν, ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7%.

Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 61,7% από 60,6% πέρυσι, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Τα έσοδα ανήλθαν σε 1,54 δισ. δολάρια, έναντι 1,5 δισ. που ανέμενε η αγορά, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,34 δολάρια, επίσης υψηλότερα από τις εκτιμήσεις.

Η CEO της εταιρείας, Μισέλ Γκας, δήλωσε ότι η Levi’s έχει ξεκινήσει να εφαρμόζει επιλεκτικές αυξήσεις τιμών στις ΗΠΑ και άλλες αγορές, χωρίς να διαπιστώνει αρνητική επίδραση στη ζήτηση. Όπως ανέφερε, η εταιρεία «προσεγγίζει το θέμα τιμολόγησης με χειρουργική ακρίβεια», επιδιώκοντας να διατηρήσει την ισορροπία ανάμεσα στην ποιότητα, την αξία και την προσιτότητα.

Παράλληλα, ο οικονομικός διευθυντής Χάρμιτ Σινγκ σημείωσε ότι η ισχυρή ζήτηση και η μείωση των εκπτώσεων ενισχύουν τα περιθώρια κέρδους, καθώς η εταιρεία βασίζεται όλο και λιγότερο στους μεταπωλητές χονδρικής.

Ενθαρρυμένη από τα αποτελέσματα, η Levi’s αναθεώρησε ανοδικά την πρόβλεψη για τις πωλήσεις του έτους, οι οποίες αναμένεται πλέον να αυξηθούν κατά 3% αντί για 1%-2%, καθώς και για τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή, που τοποθετούνται μεταξύ 1,27 και 1,32 δολαρίων.

Η εταιρεία διατηρεί σταθερό το λειτουργικό της περιθώριο μεταξύ 11,4% και 11,6%, με την εκτίμηση για το μικτό περιθώριο να επανέρχεται στην αρχική της πρόβλεψη – υπό την προϋπόθεση ότι οι αμερικανικοί δασμοί σε κινεζικά προϊόντα θα παραμείνουν στο 30% και οι υπόλοιποι στο 20%.

Υπό τη νέα ηγεσία της Γκας, η Levi’s επιδιώκει να ενισχύσει την απευθείας σχέση της με τον καταναλωτή, να επεκτείνει τη γκάμα της πέρα από τα κλασικά τζιν και να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες αγοράστριες.

Οι στρατηγικές αυτές αποδίδουν: οι πωλήσεις από το δίκτυο direct-to-consumer αυξήθηκαν 11% στις ΗΠΑ, ενώ η γυναικεία ένδυση ενισχύθηκε κατά 9%.

Επιπλέον, η Levi’s διαφοροποιεί την παραγωγή της, καθώς τα ρούχα εκτός denim -όπως μπλούζες και πουκάμισα- αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 40% των πωλήσεων. Η επέκταση αυτή λειτουργεί ως ασπίδα απέναντι στις αλλαγές των τάσεων της μόδας, προσφέροντας στην εταιρεία σταθερότητα και νέα περιθώρια ανάπτυξης.

Παρότι η μετοχή υποχώρησε 6% στις μετασυνεδριακές συναλλαγές, η Levi’s έχει σημειώσει άνοδο περίπου 42% από την αρχή του έτους, ενισχυμένη από την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη στρατηγική αναδιάρθρωσης και ανάπτυξής της.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα