Το παράδειγμα της διαχείρισης του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO συνεχίζει να απασχολεί τα γερμανικά ΜΜΕ με αφορμή την είσοδο της εταιρείας και στο λιμάνι του Αμβούργου, η οποία εγκρίθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση σήμερα.
Στην ιστοσελίδα του το πρώτο δημόσιο κανάλι ARD δημοσιεύει άρθρο με τον τίτλο «Η COSCO στον Πειραιά, μια ιστορία επιτυχίας;» και λίγο παρακάτω διαβάζουμε: «Πριν από έξι χρόνια, η COSCO απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του λιμανιού του Πειραιά. Αν και ασκείται κριτική για τις συνθήκες εργασίας, το γεγονός ότι η Κίνα ελέγχει κρίσιμες υποδομές δεν ενοχλεί πλέον κανέναν στην Ελλάδα».
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι: «… θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι η Κίνα ενδιαφέρθηκε για την Ελλάδα μόνο ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, λέει ο οικονομολόγος Γιενς Μπάστιαν, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αθήνα εδώ και σχεδόν 25 χρόνια. Η COSCO έκανε το πρώτο βήμα στο λιμάνι του Πειραιά το 2009. Εκείνη την εποχή, μίσθωσε έναν τερματικό σταθμό με κοντέινερ στο λιμάνι για περισσότερα από 30 χρόνια. Ήταν μια πρώτη ένδειξη ότι η Κίνα ενδιαφέρεται για τις λιμενικές υποδομές στην Ελλάδα».
Και το άρθρο συνεχίζει: «Εκείνη την εποχή η Κίνα δεν είχε μεγάλο ανταγωνισμό για τον Πειραιά. Το λιμάνι ήταν ελάχιστα ανεπτυγμένο και δεν θεωρούνταν ιδιαίτερα φιλικό προς τους πελάτες. Εν τω μεταξύ, η COSCO αύξησε το μερίδιό της στο 67% και πολλά έχουν αλλάξει. "Σήμερα είναι ένα εξαιρετικά σύγχρονο, ανεπτυγμένο λιμάνι. Είναι το έβδομο μεγαλύτερο στην Ευρώπη", λέει ο οικονομολόγος Γενς Μπάστιαν. …Ωστόσο υπάρχουν και αρνητικά. Πριν από ένα χρόνο, ένας λιμενεργάτης είχε ένα θανατηφόρο ατύχημα.
Εργαζόμενοι και συνδικάτα είχαν ήδη επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί για τις εν μέρει επισφαλείς συνθήκες εργασίας. Επιπλέον, οι τοπικές αρχές και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κατηγορούν την COSCO ότι δεν συμμορφώνεται με τους ισχύοντες κανόνες και μολύνει το περιβάλλον».
Πηγή DW