Επιχειρήσεις

Γιατί καθυστερεί να μπει η Fraport στα αεροδρόμια


Παρά την παράταση της αρχικής προθεσμίας  κατά ενάμισυ μήνα, αμφίβολο παραμένει αν η γερμανική Fraport θα μπορέσει να αναλάβει στις 15 Μαρτίου τη διαχείριση-λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η εταιρεία εξασφάλισε από διεθνείς χρηματοδοτικούς οργανισμούς το αναγκαίο ποσό για την καταβολή του τιμήματος στο ελληνικό Δημόσιο (1,23 δισ. ευρώ), όμως η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης σκοντάφτει τώρα σε διαφωνίες για το ποιος θα καλύψει το κόστος των υγειονομικών υπηρεσιών που πρέπει να λειτουργούν στα αεροδρόμια.

Το υπουργείο Υγείας έχει ζητήσει το κόστος αυτό να επιβαρύνει τη διαχειρίστρια κοινοπραξία, ενώ οι Γερμανοί επιμένουν ότι πρέπει να καλύπτεται από το ελληνικό Δημόσιο.

Η διελκυστίνδα μπορεί να καθυστερήσει περαιτέρω την ανάληψη διαχείρισης  των αεροδρομίων από τη Fraport και ορισμένες εργασίες εκσυγχρονισμού τους, ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου.

Επενδύσεις και χρηματοδότηση

Η Fraport Greece, κοινοπραξία της ομώνυμης γερμανικής εταιρείας (65%) και της Slentel του ομίλου Κοπελούζου (35%), έχει αναλάβει την υποχρέωση να επενδύσει περίπου 330 εκατ. μέχρι το 2020 για τη βελτίωση των αεροδρομίων. Σύμφωνα, με πληροφορίες, η εταιρεία προτίθεται να δαπανήσει επιπλέον περί τα 50-70 εκατ. ευρώ για άμεσες αναγκαίες εργασίες εκσυγχρονισμού.

Για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς και του επενδυτικού προγράμματος κατέληξε πρόσφατα σε συμφωνία με κοινοπρακτικό σχήμα, στο οποίο συμμετέχουν διεθνείς χρηματοδοτικοί φορείς και από ελληνικής πλευράς η Alpha Bank.

Η εταιρεία θα λάβει συνολικά δάνεια περίπου 900 εκατ. ευρώ μέσω αυτού του κονσόρτσιουμ, όπου μετέχουν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων,  η European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), η International Finance Corporation (IFC, θυγατρική της Παγκόσμιας Τράπεζας), η Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB).

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις