Πολιτική

Η L’ Oreal πολιορκεί την Apivita


Η εξαγορά της εταιρείας φυσικών καλλυντικών Apivita  φαίνεται ότι είναι η προαναγγελθείσα μεγάλη επένδυση της  L’Oreal  στην Ελλάδα, για την οποία ο  πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας  συναντήθηκε με τον επικεφαλής του γαλλικού ομίλου, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στο Παρίσι.

Οι ιδιοκτήτες της ελληνικής εταιρείας – το ζεύγος Νίκος και Νίκη Κουτσιανά (φωτο) - δεν επιβεβαιώνουν ούτε διαψεύδουν ότι κυοφορείται deal, περιοριζόμενοι να αναφέρουν ότι κατά καιρούς δέχονται προτάσεις από υποψήφιους στρατηγικούς επενδυτές και τις συζητούν.

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες από τον επιχειρηματικό χώρο, οι διαπραγματεύσεις με τη γαλλική φίρμα έχουν προχωρήσει και επίκειται συμφωνία, που θα περιλαμβάνει την πώληση πλειοψηφικού πακέτου  της Apivita και τη δημιουργία νέας εταιρείας, στην οποία θα συμμετέχει το ζεύγος Κουτσιανά.

Η θυγατρική της Apivita θα επικεντρώσει τις δραστηριότητες της στην έρευνα και στην ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης, βασισμένων σε φυτικές πρώτες ύλες.

Με προϊστορία στην Ελλάδα

Η εξαγορά της Apivita θα είναι το πρώτο βήμα για την επιστροφή της L’ Oreal στην Ελλάδα, περίπου δύο δεκαετίες μετά τη διακοπή λειτουργίας της παραγωγικής μονάδας και του εμπορικού δικτύου της.

Επισημαίνεται ότι η γαλλική φίρμα που είναι παγκόσμιος leader στην αγορά προϊόντων περιποίησης μαλλιών και ειδών κομμωτηρίου, διέθετε βιομηχανικές  στην Αττική με πάνω από 250 εργαζόμενους και μεγάλο δίκτυο διανομής προϊόντων. Οι δραστηριότητες της συρρικνώθηκαν σταδιακά από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, μετά από πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού της.  Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της το 2000, η εδώ θυγατρική της περιορίσθηκε σε εμπορικές δραστηριότητες και στο μάρκετινγκ.

Τώρα η L’Oreal θέλει να επιστρέψει στην Ελλάδα μέσω Apivita,  δίνοντας έμφαση στην παραγωγή φυτικών καλλυντικών, για τα οποία οι επικεφαλής του γαλλικού ομίλου εκτιμούν ότι υπάρχουν σπουδαίες προοπτικές  στη διεθνή αγορά.

 Η "προίκα" της Apivita

Θα αξιοποιήσει το brand name και την τεχνογνωσία της ελληνικής εταιρείας για να κερδίσει γρήγορα έδαφος σ’ αυτόν τον κλάδο. Η Apivita  είναι μικρή για τα μεγέθη του γαλλικού ομίλου, αλλά  μπορεί να αποτελέσει  το κατάλληλο όχημα διείσδυσης.

Η ελληνική εταιρεία έχει ήδη αξιόλογη παρουσία σε στις αγορές της Ιαπωνίας, της Ισπανίας και του Χονγκ Κονγκ, όπου αυξάνει τις πωλήσεις της με ταχείς ρυθμούς. Τα τελευταία χρόνια  εδραιώνεται σταδιακά στην Ιταλία, τη Μ. Βρετανία και τη Ρουμανία. Προσδεδεμένη στο άρμα της L’ Oreal  θα «τρέξει» πολύ γρηγορότερα. 

Το 2016 πραγματοποίησε πωλήσεις 37,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17% σε  ετήσια βάση. Το 1/3 του τζίρου αντιπροσωπεύουν οι οι πωλήσεις σε Ισπανία και Ιαπωνία.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις