Σημαντικότερος προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης για μεν τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα ο εισερχόμενος τουρισμός, ενώ για τον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων είναι η ανάπτυξη της οικονομικής εν γένει δραστηριότητας, που συντελεί στην αύξηση της ζήτησης.
Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, η συνολική αξία της αγοράς των ενοικιάσεων αυτοκινήτων αναπτύχθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 8% την περίοδο 2001-2008. Στη συνέχεια η εξέλιξη ήταν φθίνουσα. Η «εκτόξευση» των τουριστικών αφίξεων την τελευταία διετία είχε ως συνέπεια την ανάκαμψη της αγοράς. Το 2015 η συνολική αξία της αγοράς κατέγραψε αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2014, ενώ ο συνολικός στόλος ενοικιαζόμενων οχημάτων ενισχύθηκε κατά 7,7%.
Στον τομέα των Βραχυχρόνιων Ενοικιάσεων, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 8,6% το 2015/14, σε συνέχεια της αύξησης (13,9%) του προηγουμένου έτους.
Στην κατηγορία των Μακροχρόνιων - Εταιρικών Μισθώσεων αυτοκινήτων η αγορά κατέγραφε συνεχώς πτώση επί μία 6ετία. Ωστόσο, η φθίνουσα πορεία επιβραδύνθηκε σημαντικά το 2014, ενώ στη συνέχεια η αγορά ανέκαμψε.Το 2015 η αγορά μακροχρόνιων ενοικιάσεων αυξήθηκε κατά 4,8%, ενώ αυξητικά κινήθηκε και ο αντίστοιχος στόλος οχημάτων.
Οικονομικές Επιδόσεις του Κλάδου
Για τη σύνταξη του ισολογισμού χρησιμοποιήθηκαν τα δεδομένα 26 εταιρειών, με διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία της διετίας 2015/2014. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν κατά 4% το 2015/14. Ωστόσο, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν με έντονο ρυθμό (26,2%) και το λειτουργικό αποτέλεσμα υπερδιπλασιάστηκε το 2015. Τελικά, η κερδοφορία εκτοξεύτηκε, με εγγραφή (προ φόρου) κερδών ύψους €42,5 εκατ. το 2015, έναντι κερδών €8,8 εκατ. το 2014.
Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων
Το 52% σχεδόν των εταιρειών του δείγματος κατατάσσεται στη ζώνη Υψηλού Πιστωτικού Κινδύνου το 2016, ενώ ένα ποσοστό ακόμη 42% εξ αυτών κατατάσσεται στη ζώνη Μέσου Πιστωτικού Κινδύνου. Σε σχέση με το 2015 εντοπίζεται σχετική βελτίωση, δεδομένου ότι υπάρχει τάση μετακίνησης από τη ζώνη Υψηλού, στη ζώνη Μέσου Πιστωτικού Κινδύνου