Επιχειρήσεις

Ποια ασφαλιστική καινoτομεί στην ψηφιακή πραγματογνωμοσύνη;


Τις στρατηγικές τους προτεραιότητες επανασχεδιάζουν οι ασφαλιστικές ώστε να αντιμετωπίσουν καίριες δυσκολίες που προκύπτουν από την αλλαγή δεδομένων σε οικονομικό, πολιτικό και ρυθμιστικό περιβάλλον. Η ασφαλιστική αγορά μέσα σε λίγα χρόνια θα έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με την αγορά που γνωρίζουμε. Οι ασφαλιστικές καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες ανάπτυξης, να κατανοήσουν τις επερχόμενες αλλαγές και να επενδύσουν στην ψηφιακή τεχνολογία. Η επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία αποτελούν μονόδρομο για τις ασφαλιστικές καθώς από την προσαρμογή τους αυτή εξαρτώνται οι πωλήσεις τους, η ανταγωνιστική τους θέση στην αγορά, και η μείωση τους κόστους λειτουργίας τους.

Στο πλαίσιο της ολιστικής ψηφιοποίησης των λειτουργιών της, με ιδιαίτερες καινοτομίες και εφαρμογές ειδικότερα στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, η Interamerican είναι πρωτοπόρος και στην ψηφιακή πραγματογνωμοσύνη. Η εταιρεία έχει θέσει σε χρήση τα το “e-survey”, που αρχικά λειτούργησε τον Οκτώβριο του 2013 ως stand alone εφαρμογή σύνταξης ψηφιακής πραγματογνωμοσύνης από τα συνεργαζόμενα συνεργεία. Τον Ιούλιο του 2014, ενσωματώθηκε στην πλατφόρμα του OnE (Operations ‘n’ Excellence: ενιαίο σύστημα λογισμικού για τη διαχείριση των γενικών ασφαλίσεων και της βοήθειας) και έκτοτε, λειτουργεί ως το μοναδικό εργαλείο καταγραφής εκτίμησης ζημιάς, τόσο για τα συνεργαζόμενα με την εταιρεία συνεργεία όσο και για τα ανεξάρτητα.

Η ιδέα της εφαρμογής “e-survey” βασίζεται στην δυνατότητα συνεχόμενης αξιολόγησης της ζημιάς από τον πραγματογνώμονα και το διακανονιστή, μέχρι την τελική έγκρισή της από το διακανονιστή, με στόχο την άμεση και αντικειμενική αξιολόγηση του κόστους της ζημιάς. Με τη λειτουργία της εφαρμογής, καλύπτονται τα βασικά ζητήματα της διαδικασίας πραγματογνωμοσύνης:

- η ανάκτηση των χαρακτηριστικών του προς εξέταση ζημιωθέντος οχήματος από την βάση δεδομένων της εταιρείας 
- η καταγραφή της αναλυτικής προσφοράς του συνεργείου (εργασίες και ανταλλακτικά)
- η καταγραφή της αξιολόγησης της προσφοράς από τον πραγματογνώμονα
- η αξιολόγηση από τον διακανονιστή, η οποία κατευθύνει είτε σε τελική έγκριση είτε σε επανέλεγχο της ζημιάς.

Όσον αφορά στη διαδικασία που ακολουθείται για τον πελάτη, αυτή διαχωρίζεται ανάλογα με το συνεργείο επιλογής εκ μέρους του (συνεργαζόμενο συνεργείο ή ανεξάρτητο). Αν το όχημα έχει οδηγηθεί σε συνεργαζόμενο συνεργείο, ο πελάτης το επισκέπτεται σε εργάσιμη ημέρα. Το συνεργείο άμεσα διενεργεί την αρχική εκτίμηση στο “e-survey”, η οποία σε πραγματικό χρόνο είναι εμφανής στον ελεγκτή πραγματογνώμονα και στον διακανονιστή που χειρίζεται την υπόθεση. Αυτοί, επιλαμβάνονται της ζημιάς και ακολουθούνται τα βήματα που περιγράφονται ανωτέρω.

Επισημαίνεται ότι η Interamerican διαθέτει το CarPoint, ιδιόκτητο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών Αυτοκινήτου στο οποίο λειτουργεί ο τομέας των αποζημιώσεων και ένα υπερσύγχρονο συνεργείο-φανοποιείο, που πλαισιώνεται από ένα δίκτυο 7 CarPoint συνεργείων (franchise) - 3 στην Αττική και από ένα σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Λάρισα και Ηράκλειο Κρήτης. Τα CarPoint συνεργεία συμπληρώνονται από ένα πυκνό πανελλαδικό δίκτυο 89 συνεργαζομένων συνεργείων 10 αποκλειστικά για μοτοσικλέτες.

Η Ιnteramerican, με καταβεβλημένες αποζημιώσεις στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων 56,9 εκατ. ευρώ κατά το 2016, έχει ελαχιστοποιήσει με τις ακολουθούμενες διαδικασίες και τη χρήση του “e-survey” τα παράπονα για αποζημιώσεις στον κλάδο, αντιστοιχίζοντας ένα παραπονούμενο ανά 1.398 αποζημιώσεις.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις