Επιχειρήσεις

Ψηφιακή τεχνολογία: Αλλάζει τους κανόνες οδικής ασφάλειας και συμπεριφορές


Ερχονται τα προγράμματα στην λογική «πώς οδηγώ».

Μεταβάλλει το χάρτη της οδικής ασφάλειας και τις συμπεριφορές η νέα ψηφιακή τεχνολογία. Ραγδαίες εξελίξεις θα υπάρξουν και στην ασφάλιση οχημάτων, ενώ δεν είναι μακριά η ημέρα που θα δούμε στον αστικό ιστό να κυκλοφορούν αυτοκινούμενα οχήματα δηλώνει ο Γιάννης Καντώρος Γενικός Διευθυντής Ασφαλιστικών Εργασιών Ομίλου Interamerican σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr. Προσθέτει ό,τι οι στόχοι ψηφιακής τεχνολογίας της Interamerican συγκλίνουν προς όφελος του πελάτη, ενώ αναφερόμενος στο Agency υποστηρίζει την εξέλιξη των γραφείων πωλήσεων του δικτύου Agency σε ψηφιακά γραφεία και, όχι μόνο την απευθείας πώληση που έχει την ταυτότητα της Αnytime.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- Τί σημαίνει καινοτομία για την ασφαλιστική αγορά και τους πελάτες της;

Ασφαλιστική καινοτομία είναι να βρίσκεσαι στις ιδέες και στην πράξη μπροστά από τις ανάγκες ασφάλισης, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει: από τις λειτουργικές πρακτικές-διαδικασίες και την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών δυνατοτήτων μέχρι το έξυπνο ασφαλιστικό προϊόν και τη βέλτιστη αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Προφανώς, η καινοτομία προϋποθέτει διόραση στον σχεδιασμό και σιγουριά-αποφασιστικότητα στην εφαρμογή, ενώ προϋποθέτει και επενδύσεις.

- Για την Interamerican πώς μεταφράζεται αυτό; Ποιό το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια;

«Μοχλό» των καινοτομιών που έχει εισαγάγει η Interamerican κατά τα τελευταία χρόνια αποτελεί η ψηφιακή τεχνολογία. Στον άξονα της στρατηγικής επιλογής να είναι η εταιρία ο απόλυτος ψηφιακός ασφαλιστής της αγοράς έως το 2020, έχουν αναπτυχθεί πολλά καινοτόμα έργα που υποστηρίζουν τεχνολογικά την ασφάλιση και τη δημιουργία αξίας για τον πελάτη, ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντός μας.

 Όλοι οι επιμέρους στόχοι συγκλίνουν στο όφελος του πελάτη: η μείωση του λειτουργικού κόστους που κάνει πιο προσιτή την ασφάλιση, η συνεχής ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων και η χωρίς όρια διαχείριση big data,  οι μεγάλες αλλαγές στα δίκτυα πωλήσεων που παρέχουν ταχύτητα, αμεσότητα και ευελιξία, η τυποποίηση και απλοποίηση σε διαδικασίες και προϊόντα. Και για να μην παρερμηνευθώ, όταν αναφέρομαι σε δίκτυα δεν εννοώ μόνο την απευθείας πώληση που έχει την ταυτότητα της Αnytime, αλλά και την εξέλιξη των γραφείων πωλήσεων του δικτύου Agency σε ψηφιακά γραφεία, περιορισμένα σε ένα smartrhone ή σε ένα tablet. Εδώ, κλειδί μας είναι η καινοτόμος πλατφόρμα “askme”.

Όσον αφορά στις επενδύσεις μας για ψηφιακή τεχνολογία, υπολογίζονται περί τα 70 εκατ. ευρώ από το 2010 έως σήμερα και έχουμε πρόβλεψη σε ετήσια βάση, ενός σημαντικού ποσού.

- Δώστε μας ορισμένα παραδείγματα καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών

Πέρα από την ανατρεπτική καινοτομία της Anytime, ενδεικτικά να αναφέρω ορισμένες εφαρμογές που συνιστούν συστήματα και αλλάζουν εντυπωσιακά τη δουλειά μας. Το OnE ως πλατφόρμα έχει συγκεντρώσει όλες τις λειτουργίες έκδοσης συμβολαίων και αποζημίωσης όλων των κλάδων Γενικών Ασφαλίσεων και Βοήθειας, το i-Care έχει αυξήσει την ποιότητα των υπηρεσιών και την ταχύτητα διαχείρισης των αποζημιώσεων Ζωής και Υγείας, το Genius μάς έχει κατευθύνει σε ένα πιο δυναμικό και αντικειμενικό underwriting στη Ζωή και την Υγεία, το 360ο Customer View διασφαλίζει ποιότητα δεδομένων και υπηρεσιών προς τους πελάτες, το Enterprise Datawarehouse για τον τομέα data κ.ά.

Θα αλλάξει ο χάρτης ασφάλισης οχημάτων; Ποιά θα είναι η επίδραση της τεχνολογίας;

Στην ασφάλιση οχημάτων προβλέπονται ραγδαίες εξελίξεις, δεδομένου ότι η τεχνολογία αλλάζει τον παράγοντα οδικής ασφάλειας και τις συμπεριφορές. Δεν είναι μόνο η ταχύτατη εξέλιξη των οχημάτων, είναι και η εφαρμογή συσκευών τηλεματικής στα αυτοκίνητα, ενώ δεν είναι μακριά η ημέρα που θα δούμε στον αστικό ιστό να κυκλοφορούν αυτοκινούμενα οχήματα. Πρόσφατα, άλλωστε, ως Interamerican είχαμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εμπειρία της υποστήριξης του πιλοτικού προγράμματος CityMobil2 για τη χρήση αυτοκινούμενων λεωφορείων στα Τρίκαλα.

- Το «Buy the Mile» είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα στην αγορά που αξιοποιεί την τεχνολογία. Σε ποιό σκεπτικό βασίστηκε η έκδοση του,  πού στοχεύει και τί το ιδιαίτερο προσφέρει στον κλάδο;

Τα προγράμματα «Buy the Mile» στηρίζονται στη λογική της ασφάλισης με το χιλιόμετρο, αξιοποιώντας την τεχνολογία προς όφελος του πελάτη. Το σκεπτικό των προγραμμάτων βασίζεται στο ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα ετησίως. Δεν είναι, λοιπόν, δίκαιο για αυτούς να πληρώνουν το ίδιο ασφάλιστρο με τους υπόλοιπους. Αυτή είναι και η μεγάλη αλλαγή. Δίνουμε τη δυνατότητα στον οδηγό που κάνει λιγότερα χιλιόμετρα, είτε γιατί δεν κινεί πολύ το όχημά του είτε γιατί έχει δεύτερο όχημα, να πληρώνει ένα δίκαιο ασφάλιστρο, προφανώς πιο οικονομικό.

- Η καινοτόμος τεχνολογία λέγεται ότι μειώνει την ζήτηση για ανθρώπινο δυναμικό. Το «Buy the Mile» αντικαθιστά το δίκτυο των συνεργατών;  Τί έχετε να μας πείτε;

Ο ρόλος της τεχνολογίας είναι να κάνει τη ζωή μας καλύτερη. Επαγγέλματα που υπήρχαν στο παρελθόν δεν υπάρχουν σήμερα, όπως αντίστοιχα έχουν δημιουργηθεί νέες ειδικότητες γύρω από την τεχνολογία που δεν υπήρχαν παλαιότερα. Τα προγράμματα «Buy The Mile», ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν το δίκτυο. Τα συνεργαζόμενα με την INTERAMERICAN φυσικά δίκτυα, μπορούν να παρέχουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους πελάτες τους μέσω της Anytime, όπως άλλωστε έχουν τη δυνατότητα και με τα υπόλοιπα προγράμματα της Anytime.


Eχετε καταγράψει κάποια πρώτα στοιχεία μέσα από τις συναλλαγές που έχουν γίνει για το πρόγραμμα αυτό, όπως αξία συναλλαγών, προφίλ ατόμων;

Είναι πρώιμο ακόμη για να απαντήσουμε στην ερώτηση αυτή, παρ’ ότι δοκιμάσαμε πιλοτικά το πρόγραμμα επί οκτάμηνο πριν το λανσάρουμε. Τα πρώτα δείγματα είναι πάρα πολύ θετικά και οι πελάτες φαίνεται πως ανταποκρίνονται με ενδιαφέρον στην καινοτόμο για την ελληνική ασφαλιστική αγορά πρότασή μας, όπως άλλωστε έκαναν και με την εμφάνιση της Anytime . Η αξία συναλλαγών είναι χαμηλότερη αλλά αυτό οφείλεται στο ιδιαίτερα ελκυστικό ασφάλιστρο που έχουν τα προγράμματα αυτά, παρά σε κάποιο άλλο στοιχείο του προφίλ των αγοραστών. Σε κάθε περίπτωση, το αγοραστικό κοινό είναι πολλές φορές πιο έτοιμο από όσο νομίζουμε για να δεχθεί τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα. 

- Ποιό θα είναι το επόμενο καινοτόμο πρόγραμμα που ετοιμάζετε να δώσετε στην αγορά;

Τα προγράμματα «Buy The Mile» είναι μόλις η αρχή! Έχουμε πολλά να ακόμα να κάνουμε στο μέλλον και θα πάμε όπου μας οδηγήσει η αγορά. Τώρα μιλάμε για ασφάλιση με το χιλιόμετρο, που ουσιαστικά σημαίνει ότι «πληρώνω ασφάλεια για όσο οδηγώ».

Στο μέλλον θα δούμε προγράμματα στη λογική του «πώς οδηγώ». Όμως, κάθε βήμα πρέπει να γίνεται στον σωστό χρόνο.


 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις