Ελλάδα

Υπέργηρες οι συγκοινωνίες στην πόλη της Αθήνας


Τι αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων

Γερασμένος και απαξιωμένος παραμένει σχεδόν στο σύνολο του, ο στόλος αστικών λεωφορείων της Αθήνας. Ένας στόλος, που επιφέρει μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος από τις εκπομπές και από το θόρυβο.

Αυτό επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων τονίζοντας πως σε μία εποχή που γίνεται μία παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των ρύπων και των επιπτώσεων τους, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με στόλο που ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής και φτάνει πλέον τα 27! 

Μειωμένη οδική ασφάλεια, ρύποι, θόρυβος, έλλειψη παροχών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια) και άλλα τόσα είναι τα κύρια προβλήματα όσον αφορά το γερασμένο στόλο αστικών λεωφορείων. Η απόφαση επέκτασης του ορίου ζωής των αστικών συγκοινωνιών στα 27 χρόνια είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

Αναλυτικά ο στόλος των 2.021 λεωφορείων στην Αθήνα έχει ως εξής:
 

 

 

ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Τεχνολογία Κινητήρα

EURO I    (1994)

EURO II  (1997)

EURO III (2002)

EURO IV (2007)

EURO V  (2010)

EURO EEV

EURO II (1997)

EURO III (2002)

Πλήθος Οχημάτων

227

579

281

220

104

200

290

120

Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η διαφορά εκπομπών οξειδίων του αζώτου, ανάλογα την αντιρρυπαντική τεχνολογία.

Πιο συγκεκριμένα, τόσο σε πίνακα, όσο και διαγραμματικά:
 

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΝΟx ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Τεχνολογία κινητήρα

EURO I (1994)

EURO II (1997)

EURO III (2002)

EURO IV (2007)

EURO V (2010)

EURO VI (2014)

ΝΟx

(g/kWh)

8,0

7,0

5,0

3,5

2,0

0,4

 

Διάγραμμα 1:http://www.airclim.org

 

Ρύποι

"Τα λεωφορεία με φυσικό αέριο εμφανίστηκαν σε μία Ευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αν και η Αθήνα ωφελήθηκε σημαντικά από τη χρήση λεωφορείων φυσικού αερίου, σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

 

Πέρα από τα αστικά λεωφορεία, πρέπει να σημειωθεί ότι δυστυχώς και τα σχολικά και τα τουριστικά λεωφορεία έχουν όριο ζωής τα 27 χρόνια. Όχι μόνο για λόγους περιβάλλοντος, αλλά και οδικής ασφάλειας, πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος αυτών. Παλαιότερη τεχνολογία ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας", καταλήγει ο Σύνδεσμος.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις