ΕΥΖην

Ζάχαρη, η "ασύμμετρη απειλή": Κι όμως, κόβεται!


Όλοι την κατηγορούμε, αλλά οι περισσότεροι δεν αντέχουμε να τη βγάλουμε εντελώς από τη ζωή μας. Ακούγεται σαν τοξική σχέση, αλλά πρόκειται απλώς για τη... ζάχαρη, αυτή την "ασύμμετρη απειλή" για τη σιλουέτα, αλλά και την υγεία μας.

Το να επιθυμούμε κάτι γλυκό είναι φυσικό, αλλά το σώμα μας ουσιαστικά δε χρειάζεται τη ζάχαρη στην κατεργασμένη της μορφή. Αντιθέτως, η υψηλή πρόσληψη κατεργασμένης ζάχαρης είναι επιζήμια με πολλούς τρόπους. Ευτυχώς, υπάρχει τρόπος να περιορίσουμε αυτές τις... λιγούρες και να αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη με πιο βιώσιμες πηγές ενέργειας.

Ο *Άκης από τη CT fiveprcent Nutrition Team, μας δίνει μερικά πολύ καλά -δοκιμασμένα- tips, που θα μας βοηθήσουν στο στόχο αυτό:

Αρχικά, αποφεύγουμε την "έξτρα" ζάχαρη

Αν κάποια στιγμή η επιθυμία σου για γλυκό δεν μπορεί να καταπολεμηθεί, φρόντισε να επιλέξεις κάτι χωρίς "έξτρα" ζάχαρη. Για παράδειγμα, επίλεξε να φας μαύρη σοκολάτα αντί για γάλακτος, που θα σε βοηθήσει να απολαύσεις κάτι γλυκό με λιγότερη ποσότητα ζάχαρης.

Προσοχή στα πόσιμα

Αν είναι να κόψουμε την ζάχαρη, προφανώς θα κόψουμε και τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορούμε να πίνουμε αναψυκτικά, έτοιμο παγωμένο τσάι ή εκείνους τους νόστιμους αλλά πολύ παχυντικούς καφέδες με κρέμα και σιρόπι. Το νερό είναι ότι καλύτερο για να σας βοηθήσει. Και μην πέσετε στην παγίδα των sugar free αναψυκτικών. Περιέχουν γλυκαντικές ουσίες, οι οποίες εξακολουθούν να μην είναι η καλύτερη επιλογή για την υγεία μας. Δοκίμασε να αφαιρέσεις τα ζαχαρούχα ποτά από τη λίστα αγορών σου και να μείνεις ενυδατωμένος/η διατηρώντας πάντα ένα μπουκάλι νερό μαζί σου. Θυμήσου, ένα κουτάκι αναψυκτικού μπορεί να έχει έως και 11 γραμμάρια ζάχαρης, η οποία είναι περίπου το 1/3 της ημερήσιας πρόσληψης ζάχαρης ενός ενήλικα.

Ξεγέλασε τον εαυτό σου

Την επόμενη φορά που θα δυσκολευτείς να αγνοήσεις την επιθυμία σου για γλυκό, πιες ένα αφέψημα/τσάι ή smoothie. Το τσάι η ένα smoothie μέντας και τζίντζερ θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις αυτές τις λιγούρες, στοχεύοντας στην ικανοποίησή τους, χωρίς όμως την υπερβολική ζάχαρη. Υπάρχουν τόσες πολλές ποικιλίες για να διαλέξεις, επομένως δεν θα βαρεθείς ποτέ.

Προτίμησε τα «φυσικά» γλυκά

Δεν έχουν πρόσθετα σάκχαρα, ικανοποιούν τις λιγούρες και μας κρατούν πιο γεμάτους για περισσότερο χρόνο. Τι άλλο θα μπορούσες να ζητήσεις; Τα φρέσκα φρούτα είναι η λύση. Τα φρούτα είναι πάντα μια καλύτερη επιλογή για τη μείωση της πρόσληψης ζάχαρης, καθώς περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και λιγότερη ζάχαρη από τα προκατασκευασμένα smoothies που διατίθενται στο σούπερ μάρκετ.

Μάθε πού κρύβεται η ζάχαρη

Αν νομίζεις πως βρίσκεται μόνο σε κέικ, τούρτες και παγωτά, δεν ισχύει! Λυπάμαι, αλλά είμαι στη δυσάρεστη θέση να σε ενημερώσω πως η ζάχαρη φιγουράρει στη λίστα των συστατικών πολλών συσκευασμένων ψωμιών, γιαουρτιών, ακόμα και σε dressings για σαλάτα. Έχοντας αυτό το όπλο στη φαρέτρα σου θα ξέρεις πλέον ποιες τροφές να αποφεύγεις και ποιες να τρως δίχως δισταγμό.

Γιατί να μειώσω την πρόσληψη ζάχαρης;

Η υπερβολική κατανάλωση τροφών και ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρημπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και λίπους, γεγονός που εκτός του ότι χαλάει τη γραμμή σου, αυξάνει τον κίνδυνο αρκετών καρδιακών παθήσεων. Η ελεύθερη ζάχαρη είναι επίσης κακή για τα δόντια σου.

Το να κόψουμε την ζάχαρη από την διατροφή μας είναι δύσκολο, αλλά είναι ίσως ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για τον οργανισμό μας. Άλλωστε, η ζάχαρη μας προσφέρει απλά κενές θερμίδες, υδατάνθρακες που δεν είναι σύνθετοι και δεν έχει καμία διατροφική αξία. Ακόμα χειρότερα, όπως και το αλάτι, η ζάχαρη με τον καιρό αλλοιώνει την αίσθηση της γεύσης, χωρίς να μας αφήνει να απολαύσουμε τα φαγητά μας στην φυσική τους μορφή.

Θέλετε να κόψετε την ζάχαρη; Θα χρειαστείτε υπομονή, επιμονή και αυτοπειθαρχία, αλλά... γίνεται!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis

Διαβάστε επίσης